پیمانکاران رغبتی برای شرکت در مناقصات ندارند

یک نماینده خبر داد پیمانکاران رغبتی برای شرکت در مناقصات ندارند نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از بهره‌برداری فاز اول بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه آب شرب شمال کشور در بابل در سال آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، حسین‌نیازآذری، پیرامون روند اجرایی طرح‌های عمرانی در شهرستان بابل گفت: بابل حدود ۷۰۰طرح عمرانی نیمه‌تمام استانی دارد […]

یک نماینده خبر داد

پیمانکاران رغبتی برای شرکت در مناقصات ندارند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از بهره‌برداری فاز اول بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه آب شرب شمال کشور در بابل در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین‌نیازآذری، پیرامون روند اجرایی طرح‌های عمرانی در شهرستان بابل گفت: بابل حدود ۷۰۰طرح عمرانی نیمه‌تمام استانی دارد که تکمیل آنها نزدیک به ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در صورتی که تخصیص اعتبارات استانی در سال کم‌تر از ۵۰درصد مصوب بوده، با این وضع قطره‌چکانی اعتبارات عمرانی که سالانه حدود ۴۰ میلیارد تومان است اجرای پروژه‌های شهرستان تاریخی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که شاخص توزیع اعتبارات شهرستان‌ها در قانون بودجه مشخص است، افزود: هیچ شهرستانی خارج از روال قانونی بودجه نمی‌گیرد و سهم بری شهرستان بابل از بودجه استانی ۴۹٫۱۳درصد اعتبارات استان است.

وی تأکید کرد: طرح‌های عمرانی یاد شده بدون در نظر گرفتن طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها بوده که از منابع دولتی برخوردار نیستند.

نماینده مردم بابل در مجلس افزود: بابل ۱۶ردیف اعتباری ملی و فرا شهرستانی دارد که بیش‌تر مربوط به دانشگاه‌های شهرستان و بقیه در فصل راه، آب و فاضلاب قراردارد که اتمام این طرح‌ها هم ده‌ها میلیارد تومان هزینه دارد که در بودجه‌های سنواتی تأمین اعتبار خواهد شد. از طریق مکاتبات، پیگیری‌های مستمر میدانی با جلسات فشرده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نظارتی و پارلمانی تلاش می‌کنیم از منافع حوزه انتخابیه صیانت کنیم که در برخی شرایط توفیقاتی کسب می‌کنیم و جاهایی هم نتیجه نمی‌گیریم. کمبود اعتبار پروژه‌های عمرانی باعث زمان بر شدن آنها شده و از لحاظ فنی، اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اعلام این‌که طرح‌های ملی عمرانی شهرستان بابل به ویژه در بخش آب، فاضلاب و راهسازی شتاب بیش‌تری گرفته است، خاطرنشان کرد: فاز اول بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه آب شرب شمال کشور در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دولت به شدت با مشکل نقدینگی مواجه است و به همین دلیل پیمانکاران رغبتی برای شرکت در مناقصات را ندارند اما با این شرایط تمام تلاش‌ها بر این است که ار ظرفیت پارلمانی حداکثر استفاده را برای جذب و تخصیص اعتبار انجام دهم تا دستگاه‌های اجرایی فعالیت خود را عملیاتی کنند.