سقوط سهام هلدینگ «سی.‌ای.‌اف.‌سی» در پی یک جنجال اقتصادی

سقوط سهام هلدینگ «سی.‌ای.‌اف.‌سی» در پی یک جنجال اقتصادی به گفته یک منبع مطلع، رییس شرکت انرژی «سی.‌ای.‌اف.‌سی» که قرار است ۱۰میلیارد دلار از سهام شرکت «روس‌نفت» را خریداری کند، به ظن ارتکاب جرایم اقتصادی بازجویی شده است. به گزارش ایسنا، این منبع آگاه بدون اشاره به مقامات درگیر این مسأله و این که آیا […]

سقوط سهام هلدینگ «سی.‌ای.‌اف.‌سی» در پی یک جنجال اقتصادی

به گفته یک منبع مطلع، رییس شرکت انرژی «سی.‌ای.‌اف.‌سی» که قرار است ۱۰میلیارد دلار از سهام شرکت «روس‌نفت» را خریداری کند، به ظن ارتکاب جرایم اقتصادی بازجویی شده است.

به گزارش ایسنا، این منبع آگاه بدون اشاره به مقامات درگیر این مسأله و این که آیا این پرونده هنوز هم در جریان است یا خیر گفت: از یه‌جیان‌مینگ، امسال بازجویی شده است. این منبع با توجه به حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود.

شرکت «سی.‌ای.‌اف.‌سی» که روی انرژی و سایر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور متمرکز است طی مدت زمان کوتاهی موفق شد از نقش یک معامله‌گر سوختی ساده به یک شرکت خوشه‌ای حوزه انرژی و تأمین مالی با دارایی‌ها در سراسر جهان به منظور تبدیل شدن به یکی از غول‌های انرژی چین بدل شود. در سپتامبر سال گذشته این شرکت موافقت کرد ۱۴٫۱۶درصد از سهام شرکت روس نفت را به ارزش ۹٫۱میلیارد دلار خریداری کند.

این شرکت هنوز درباره فرایند رسیدگی به اتهامات یه‌جیان‌مینگ که پیشتر نیز در مجله چینی «سای‌شین» و بدون اشاره به منابع، گزارش شده بود، حاضر به اظهارنظر نشده است.

روند تحقیقات نگرانی‌‌ها از طولانی شدن نهایی شدن قرارداد با روس نفت را افزایش داده است. یک منبع آگاه از این قرارداد پیشتر به رویترز گفته بود انتظار دارد این قرارداد تا نیمه اول سال میلادی فعلی بسته شود و احتمالاً‌ تأخیر در زمان‌بندی اولیه به وجود‌ آید.

هفته گذشته دولت چین در اقدامی مشابه، کنترل شرکت بیمه‌ای «آنبانگ» را در اختیار گرفت و از پیگرد رییس آن به اتهام ارتکاب جرایم مالی خبر داد. مسأله‌ای که نشان می‌دهد پکن به دنبال محدود کردن شرکت‌های خوشه‌ای و سخت گیری‌های بیش‌تر برای پرهیز از وقوع بحران مالی است.

پس از انتشار خبر تحقیقات، سهام هلدینگ «سی.‌ای.‌اف.‌سی» ۱۰درصد سقوط کرد که حداکثر حد مجاز است و ارزش سهام آن به پایین‌‌ترین سطح از سال۲۰۱۴ رسید.