آغاز برگزاری مقدمات مناقصات نفتی پروژه‌های EPCF

معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت مطرح کرد آغاز برگزاری مقدمات مناقصات نفتی پروژه‌های EPCF معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی با اشاره به مطالعات انجام شده روی میدان‌ها در قالب یادداشت تفاهم با شرکت‌های داخلی و خارجی گفت: نتایج مطالعات این نوید را می‌دهد که بتوانیم در آینده ذخایر […]

معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت مطرح کرد

آغاز برگزاری مقدمات مناقصات نفتی پروژه‌های EPCF

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی با اشاره به مطالعات انجام شده روی میدان‌ها در قالب یادداشت تفاهم با شرکت‌های داخلی و خارجی گفت: نتایج مطالعات این نوید را می‌دهد که بتوانیم در آینده ذخایر اثبات شده نفت ایران را حداقل ۱۰درصد افزایش دهیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، غلامرضامنوچهری در دومین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت حفاری ایران گفت: همه ما دست‌اندر‌کاران صنعت نفت در این گردهمایی جمع شده‌ایم تا ضمن طراحی، بازخوانی و بازبینی راهکارهای تحول و حرکت به سمت جلو، صنعت نفت را برای فعالیت گسترده‌تر تجهیز کنیم.

وی، الگوی جدید قراردادهای نفتی را یکی از راهکارهای عمده و بخش‌های اساسی برای این حرکت رو به جلو برشمرد و افزود: با توجه به پیچیدگی که در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای طی کردن این مسیر طولانی داریم، معتقدیم تنها قراردادهای نفتی گره کار را باز نمی‌کند.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران افزود: بر این اساس، باید حرکت پویا و بسیار مؤثر و فعالی وجود داشته باشد تا انرژی لازم برای طی کردن این مسیر به دست‌ آید.

منوچهری با اشاره به بخش پیمانکاران بالادست صنعت نفت تصریح‌کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر پیمانکاران بالادستی صنعت نفت رشد بسیار خوبی داشته‌اند و در مقایسه با گذشته به قابلیت‌های بالاتری دست یافته‌اند، به نحوی که این موضوع پشتوانه‌ای برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اتکا به داخل، خودکفایی و خودباوری شده است.

وی ادامه‌داد: این موضوع سبب شده است برای ظرفیت‌سازی در صنعت نفت به توان داخل تکیه کنیم و تحت عنوان گسترش فعالیت در این زمینه به بخش بین‌المللی و داخلی نیز توجه داشته باشیم.

منوچهری با بیان این‌که شرکت ملی نفت ایران در بخش بالادستی به ظرفیت‌سازی در این بخش توجه کرده است، احراز صلاحیت شرکت‌های E&P و توسعه آنها را از برنامه‌های محوری وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد.

وی تجهیز منابع مالی از طریق صندوق‌های مالی، مشارکت سرمایه‌های کوچک و استفاده از منابع مالی بانک‌ها را از جمله سیاست‌های مورد حمایت وزارت نفت دانست و افزود: در کنار سرمایه‌گذاری خارجی یا غیاب آن، این بخش مورد توجه است و تلاش داریم آن را گسترش دهیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را از جمله سازوکارهایی دانست که شرایطی فراهم کرده تا بتوان از بسته‌های اقتصادی کاری متحولی برای توسعه این فعالیت از آن استفاده کرد.

منوچهری همچنین از آغاز برگزاری مقدمات مناقصه پروژه‌های یی‌پی‌‌سی‌اف (EPCF) بالادستی خبر داد و گفت: از ابتدای سال آینده روند برگزاری این مناقصه‌ها را به صورت جدی‌تر دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده روی میدان‌ها در قالب یادداشت تفاهم با شرکت‌های داخلی و خارجی، تصریح‌کرد: خوشبختانه نتایج ارزشمندی از مطالعه میدان‌های جدید و میدان‌های قدیمی به دست آمده است که نوید می‌دهد در آینده ذخایر اثبات شده نفت ایران را حداقل ۱۰درصد افزایش دهیم.

منوچهری با بیان این‌که برای توسعه صنعت نفت و گسترش اجرای برنامه‌های خود به جذب سرمایه از طریق بین‌المللی و سایر بخش‌ها نیاز داریم، افزود: اما در کنار این راهبرد، وزارت نفت برنامه گسترده‌ای را برای تجهیز منابع خود دارد تا بتواند ضمن حفظ تولید نفت به افزایش آن نیز بپردازد.