تولید نفت اوپک به کم‌ترین سطح در ۱۰ماه اخیر رسید

تولید نفت اوپک به کم‌ترین سطح در ۱۰ماه اخیر رسید تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی با ۷۰هزار بشکه کاهش در روز به کم‌ترین سطح خود از ماه آوریل سال۲۰۱۷ میلادی به بعد رسید. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی به دنبال ملحق شدن امارات متحده عربی به […]

تولید نفت اوپک به کم‌ترین سطح در ۱۰ماه اخیر رسید

تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی با ۷۰هزار بشکه کاهش در روز به کم‌ترین سطح خود از ماه آوریل سال۲۰۱۷ میلادی به بعد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی به دنبال ملحق شدن امارات متحده عربی به سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس متعهد به توافق کاهش تولید نفت، به کم‌ترین سطح خود در ۱۰ماه اخیر رسید؛ ضمن این‌که پایبندی به توافق کاهش تولید به بالا‌ترین سطح ممکن رسیده است.

در همین حال تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی یعنی فوریه به ۳۲میلیون‌و۲۸۰هزار بشکه در روز رسید که این رقم در مقایسه با ماه ژانویه روزانه ۷۰هزار بشکه نفت کاهش نشان می‌دهد. بر همین اساس، تولید نفت اوپک در ماه فوریه به کم‌ترین سطح خود از آوریل سال۲۰۱۷ میلادی به بعد رسید.

ضمن این‌که میزان پایبندی اعضا به معاهده کاهش تولید در ماه فوریه به ۱۴۹درصد افزایش پیدا کرد که این رقم برای ماه قبل از آن ۱۴۴درصد بوده است و به‌طورکل پایبندی اعضا اوپک به کاهش تولید منجر به افزایش قیمت نفت در اوایل سال جاری میلادی و رسیدن آن به بالا‌ترین رقم خود از سال۲۰۱۴ میلادی به بعد شد.

همچنین قیمت نفت در ماه ژانویه برای اولین بار از سال۲۰۱۴ میلادی به بعد به ۷۱دلار در هر بشکه رسید. سازمان اوپک بر این باور است که همچنان محدودیت‌های عرضه باید در پیش گرفته شود تا به پایان اشباع بازار نفت که از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد پدیدار شده، کمک کند.

در همین حال چندی پیش وزیر انرژی امارات متحده عربی گفته بود که احساس می‌کنم کار تمام نشده است. قیمت یک چیز است و توازن مجدد بازار مسأله‌ای دیگر و باید بازار را متعادل کنیم.

اوپک در راستای توافق کاهش عرضه به همراه روسیه و برخی از کشورهای غیراوپکی تولید خود را در حدود ۱٫۲میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

در ماه گذشته میلادی بیش‌ترین کاهش تولید نفت به امارات متحده نسبت داده می‌شود که تولید خود را تا ۵۰هزار بشکه در روز کاهش داد و بعد از آن لیبی تا ۳۰هزار بشکه کاهش در روز در جایگاه دوم قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، تولید نفت اوپک در ماه فوریه روند نزولی به خود گرفت و تولید عربستان هم نزدیک به ۱۰میلیون بشکه در روز ثبت شده که پایین‌تر از سطح هدف‌گذاری این کشور است؛ ضمن این‌که صادرات عراق هم به دلیل آب و هوای بد که به تأخیر بارگیری محموله‌های نفتی در کشتی‌ها شد، سیر نزولی را در قسمت جنوب این کشور تجربه کرد و بیش‌تر صادرات عراق از قسمت شمالی این کشور انجام گرفته است.