تأمین مالی ۴طرح پتروشیمی با مشارکت بانک توسعه صادرات

تأمین مالی ۴طرح پتروشیمی با مشارکت بانک توسعه صادرات مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به این‌که این بانک در تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی بوشهر، گچساران، سلمان فارسی و کرمانشاه مشارکت دارد از بازگشایی ال‌سی پتروشیمی سلمان فارسی در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی، علی‌صالح‌آبادی در […]

تأمین مالی ۴طرح پتروشیمی با مشارکت بانک توسعه صادرات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به این‌که این بانک در تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی بوشهر، گچساران، سلمان فارسی و کرمانشاه مشارکت دارد از بازگشایی ال‌سی پتروشیمی سلمان فارسی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی، علی‌صالح‌آبادی در توضیح مشارکت و اقدامات این بانک در صنعت پتروشیمی اظهارکرد: درحال حاضر این بانک در راه‌اندازی و توسعه ۴طرح پتروشیمی مشارکت دارد که پتروشیمی بوشهر، گچساران، سلمان فارسی و کرمانشاه را شامل می‌شود.

وی گفت: پتروشیمی بوشهر پروژه‌ای است در ۳فاز با حجم ۲٫۲میلیاردیورو که از طریق فاینانس چین با عاملیت بانک توسعه صادرات و مشارکت بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده و در حال اجراست و فاز اول این پروژه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

صالح‌آبادی افزود: همچنین پتروشیمی گچساران پروژه‌ای است با حجم مالی در حدود ۲۰۰میلیون‌یورو که بانک توسعه صادرات به‌صورت سندیکایی با بانک تجارت تأمین مالی آن را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و رو به جلو است .

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان این که طرح پتروشیمی کردستان نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که امسال با تأمین مالی بانک به بهره‌برداری رسید، گفت: پتروشیمی سلمان فارسی با حجم مالی ۲۲۰میلیون‌یورو از دیگر طرح‌هایی است که تأمین مالی آن بر عهده بانک است که ال‌سی آن به‌زودی باز می‌شود.

وی اضافه‌کرد: طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه نیز با حجم مالی در حدود ۲۸۰میلیون‌دلار جزو پروژه‌هایی است که بانک توسعه صادرات از محل منابع صندوق توسعه ملی تأمین مالی می‌کند.