رقابت کیفی تابلو برق‌های داخلی با بازار اروپایی

رقابت کیفی تابلو برق‌های داخلی با بازار اروپایی یک مقام مسؤول گفت: کیفیت تابلو‌ برق‌های ساخته شده کشور در خاورمیانه کم نظیر بوده و حتی قابل رقابت با اجناس اروپایی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی‌رضوی دبیر انجمن تولیدکنندگان تابلو‌ برق با اشاره به ظرفیت تولید تابلو‌های برق در کشور اظهار کرد: ظرفیت اسمی […]

رقابت کیفی تابلو برق‌های داخلی با بازار اروپایی

یک مقام مسؤول گفت: کیفیت تابلو‌ برق‌های ساخته شده کشور در خاورمیانه کم نظیر بوده و حتی قابل رقابت با اجناس اروپایی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی‌رضوی دبیر انجمن تولیدکنندگان تابلو‌ برق با اشاره به ظرفیت تولید تابلو‌های برق در کشور اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولیدکنندگان تابلو برق در کشور بالغ بر ۲۵۰هزار سلول در سال است که با توجه به سفارشات، در حال حاضر حدود ۷۰هزار تابلو برق در کشور تولید می‌شود.

 رضوی با اشاره به کاهش افتتاح پروژه‌های صنعتی در کشور بیان کرد: به دلیل تعریف نشدن پروژه‌های جدید صنعتی اکثر کارخانه‌های فعال در این حوزه با ۳۰درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تابلو برق به دلیل متفاوت بودن سفارشات در ابعاد و اندازه آن امکان ساخت در یک اندازه، تولید انبوه و انبار کردن آن وجود ندارد و ثبت سفارش از سوی مشتری برای تولید نیاز است.

به گفته وی؛ عمده مشتریان تابلو‌ برق، واحد‌های صنعتی است که با افزایش تراکم در منازل و ساخت چندین طبقه، بخش خانگی نیز به عنوان قسمت کوچکی از مشتریان تابلو‌ برق در کشور می‌شود.

رضوی با بیان این‌که انجمن تابلوسازان برق، برنامه‌هایی برای افزایش صادرات به کشور‌های همسایه را دارد، تصریح کرد: کیفیت تابلو‌ برق‌های ساخته شده کشور، در خاورمیانه کم نظیر بوده و حتی قابل رقابت با اجناس اروپایی است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان تابلو‌ برق با اشاره به مشکل ورود تابلو‌ برق ساخت ایران به عراق و سوریه بیان کرد: ورود اجناس ایرانی به بازار‌های عراق و سوریه توفیق چندانی نداشته، به‌طوری که این بازار‌ در کنترل تولیدکنندگان ترکیه‌ای است.

وی ادامه داد: به دلیل ضعف در بازاریابی و نداشتن دیپلماسی اقتصادی بسیاری از بازار‌های خاورمیانه در دست بازرگانان ترکیه است که برخلاف بازرگانان ایرانی از حمایت‌های دولتی نیز برخوردار هستند.