صادرات ۲٫۶ میلیون بشکه نفت به آسیا و اروپا

صادرات ۲٫۶ میلیون بشکه نفت به آسیا و اروپا ایران در ماه فوریه (بهمن -اسفندماه) موفق شد حدود دومیلیون‌و۶۰۰هزار بشکه نفت را به مقاصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کند. به گزارش مهر، ایران در ماه فوریه حدود دومیلیون‌و۱۶۰هزار بشکه نفت خام و ۴۳۰هزار بشکه میعانات گازی به مقصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرد […]

صادرات ۲٫۶ میلیون بشکه نفت به آسیا و اروپا

ایران در ماه فوریه (بهمن -اسفندماه) موفق شد حدود دومیلیون‌و۶۰۰هزار بشکه نفت را به مقاصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کند.

به گزارش مهر، ایران در ماه فوریه حدود دومیلیون‌و۱۶۰هزار بشکه نفت خام و ۴۳۰هزار بشکه میعانات گازی به مقصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرد که درصد کشورهای آسیایی و اروپایی به ترتیب حدود ۶۰ به ۴۰درصد حفظ شده است.

چین، هند، کره‌جنوبی و ژاپن بزرگ‌‌‌ترین مشتریان نفت ایران در آسیا هستند. شرکت‌های انگلیسی-هلندی شل، توتال فرانسه، انی و ساراس ایتالیا، هلنیک پترولیوم یونان، رپسول اسپانیا، مول (MOL) مجارستان، برخی از مشتریان محموله‌های نفت خام ایران در اروپا به شمار می‌روند.

۴۰ پالایشگر جهان هم اکنون خریدار نفت خام و میعانات گازی ایران هستند. میعانات گازی ایران بیش‌تر به پالایشگران آسیایی فروخته می‌شود و کره‌جنوبی بزرگ‌‌‌ترین مشتری میعانات گازی ایران محسوب می‌شود.