سکوی فاز ۲۲ بارگیری شد

سکوی فاز ۲۲ بارگیری شد عملیات انتقال عرشه ٢٢ طرح توسعه فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) انجام شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، عرشه اصلی SPD-22 نخستین سکوی دریایی این طرح است که با پیشرفت ۹۵٫۵درصدی، پس از عملیات بارگیری و مهاربندی، برای […]

سکوی فاز ۲۲ بارگیری شد

عملیات انتقال عرشه ٢٢ طرح توسعه فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) انجام شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، عرشه اصلی SPD-22 نخستین سکوی دریایی این طرح است که با پیشرفت ۹۵٫۵درصدی، پس از عملیات بارگیری و مهاربندی، برای نصب به موقعیت دریایی خود در مخزن مشترک پارس‌جنوبی هدایت شد.

با بهره‌برداری از نخستین سکوی دریایی طرح توسعه فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی در سال٩٦، روزانه ١٤میلیون مترمکعب گاز غنی از مخزن پارس‌جنوبی استخراج می‌شود که پس از انتقال به پالایشگاه این فاز و انجام عملیات شیرین‌سازی به شبکه سراسری گاز منتقل خواهد شد.

طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی داری ٤سکو بوده که ۳سکوی دیگر آن در نیمه اول سال١٣٩٧ در موقعیت‌های مربوطه در آبهای خلیج‌فارس نصب خواهند شد.

طرح توسعه فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰تن گاز مایع (LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت پتروسینا آریا و در حال اجرا است.