بدهی نفتی هند با ایران تسویه شد

بدهی نفتی هند با ایران تسویه شد کاردار سفارت هندوستان با بیان این‌که هیچ مشکلی برای پرداخت پول فروش نفت ایران وجود ندارد و در حال حاضر به صورت یورو پرداخت می‌شود، گفت: هیچ مشکلی برای حساب‌های بانکی ایرانیان در هندوستان ایجاد نشده است. به گزارش تسنیم، دوش اوتام در حاشیه نمایشگاه تجاری هندوستان در […]

بدهی نفتی هند با ایران تسویه شد

کاردار سفارت هندوستان با بیان این‌که هیچ مشکلی برای پرداخت پول فروش نفت ایران وجود ندارد و در حال حاضر به صورت یورو پرداخت می‌شود، گفت: هیچ مشکلی برای حساب‌های بانکی ایرانیان در هندوستان ایجاد نشده است.

به گزارش تسنیم، دوش اوتام در حاشیه نمایشگاه تجاری هندوستان در ایران اظهارکرد: ۱۰۰شرکت هندی در زمینه‌های فناوری، لاستیک، پلاستیک و… به ایران آمده‌اند تا در نمایشگاه سورس هندوستان در ایران شرکت کنند.

وی افزود: تجارت دو کشور ایران و هندوستان در سال گذشته به ۲٫۸میلیون‌دلار رسیده است که امیدواریم این رقم در سال‌های آتی افزایش یابد؛ ما از حضور و برگزاری نمایشگاه‌ها تجاری ایران در کشور خودمان استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این‌که آیا هندوستان بدهی‌های خود را که از ز مان تحریم‌ها بابت فروش نفت باقیمانده بود با ایران به‌طورکامل تسویه کرده است یا نه گفت: خیلی خوشحالم که بگویم تمام بدهی هندوستان به ایران که از زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بابت فروش نفت بود امروز به طول کامل پرداخت شده است.

کاردار سفارت هندوستان در ایران در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر این‌که در حال حاضر پول فروش نفت به ایران به چه صورت انجام می‌شود، گفت: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها مشکلی بابت پرداخت پول نفت به ایران وجود ندارد و به‌طور کامل پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای تحقق این امر یوکو بانک هندوستان در ایران حضور دارد و ۶بانک ایرانی نیز با این بانک همکاری می‌کنند تا تبادلات تجاری به‌طور کامل پرداخت شود.