حضور در مناقصات نفتی در پی امضای یک تفاهمنامه

حضور در مناقصات نفتی در پی امضای یک تفاهمنامه مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‌که به زودی خبرهای خوشی از نتیجه مذاکرات با عراق اعلام می‌شود، گفت: به زودی با عمان و قطر نیز وارد مذاکره می‌شویم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی حفاری، سپهر سپهری در آیین امضای تفاهمنامه همکاری […]

حضور در مناقصات نفتی در پی امضای یک تفاهمنامه

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‌که به زودی خبرهای خوشی از نتیجه مذاکرات با عراق اعلام می‌شود، گفت: به زودی با عمان و قطر نیز وارد مذاکره می‌شویم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی حفاری، سپهر سپهری در آیین امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت اویک، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری، گفت: شرکت ملی حفاری ایران متناسب با شرایط روز و بازار رقابتی حاکم در صنعت نفت و گاز در حال تغییر و تحول است.

سپهری ادامه‌داد: هدف ما در ملی حفاری حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش است، همان کاری که گروه اویک به عنوان نمونه موفق تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز در طی این سال‌ها انجام داد. در واقع این شرکت کار خود را از بخش پایین دستی آغاز کرد اما اکنون در جایگاهی است که کل زنجیره تولید نفت و گاز، مهندسی و اجرا را در اختیار دارد.

وی با بیان این‌که همکاری اویک و ملی حفاری هم افزایی در هر دو مجموعه را به همراه دارد، گفت: دیدگاه شرکت ملی حفاری بر پایه رعایت اصول اقتصاد مقاومتی بنا شده است. نگاه به درون، استفاده از پتانسیل‌های داخلی و بازاریابی حتی در خارج از کشور از اولویت‌های ماست.

سپهری افزود: هم‌اکنون شرکت‌های داخلی از جمله ملی حفاری و اویک دارای ظرفیت‌های خوبی هستند که با هم‌افزایی این پتاسیل‌‌‌ها می‌توان به خوبی از پس انجام پروژه‌های توسعه‌ای در داخل و خارج از کشور برآمد.

وی اظهار امیدواری کرد که شرکت ملی حفاری ایران بتواند در برنامه‌های توسعه‌ای مناطق نفتخیز جنوب که به زودی از سوی مقام عالی وزرات نفت اعلام می‌شود، همکاری خوبی با گروه اویک داشته باشد.

سپهری اظهارکرد: شرکت ملی حفاری ایران در شرایط حاضر به دنبال ارایه خدمات و سرویس‌های جانبی حفاری است و تنها تمرکزش بر حفاری و دکل داری نیست. این شرکت هم‌اکنون از میان ۲۸سرویس حفاری که در دنیا ارایه می‌شود قادر به ارایه ۲۰نوع سرویس آن هم با توان داخل و بهترین امکانات روز است. در ضمن برای ارایه مابقی خدمات نیز برنامه داریم.

وی ادامه داد: با این اتحادی که امروز با گروه اویک شکل گرفت، انتظار می‌رود که به زودی این تفاهمنامه به توافقنامه و سپس به قرارداد منتج شود.

سپهری از همکاری و انجام فعالیت‌های برون‌مرزی خبر داد و گفت: هم‌اکنون با عراق مذاکرات به صورت جدی انجام شده و به زودی خبرهای خوبی اعلام می‌شود. همچنین فروردین ۹۷ با عمان و سپس قطر وارد مذاکره می‌شویم.

وی با اشاره به تجربه موفق شرکت ملی حفاری و گروه اویک در پروژه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی، گفت: امیدوارم از این پس نیز با درایت مجموعه اویک بتوانیم مسیر پیشرفت را بهتر از گذشته طی کنیم.

سپهری افزود: هم‌اکنون اویک، روند رو به رشد و فزاینده‌ای در حوزه توسعه میدان‌های نفت و گاز به ویژه میدان مشترک آذر داشته است. همچنین در انجام مذاکرات همکاری با شرکت‌های خارجی موفق عمل کرده است. شرکت ملی حفاری ایران نیز هم‌اکنون با شرکت تات نفت مذاکراتی داشته که قطعاً تجربه اویک در مذاکره با روس‌‌‌ها می‌تواند به ما در پیشبرد سریع‌تر مذاکراتمان کمک کند.

شرکت اویک و شرکت ملی حفاری ایران روز گذشته با هدف استفاده از توانمندی‌‌‌ها و امکانات یکدیگر و همچنین همکاری در اجرای پروژه‌های آتی و حضور در مناقصات تفاهمنامه همکاری امضا کردند.