رویکرد درست وزیر نیرو در برخورد با مسایل آب و برق

رویکرد درست وزیر نیرو در برخورد با مسایل آب و برق دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه اخیری که با وزیر نیرو داشتیم برای ما مشخص شد که نقشه راهی برای آب و برق با نگاهی به وضعیت بحرانی کشور ناشی از خشکسالی‌‌‌ها و نیازهای آتی در وزارت نیرو تهیه شده است. […]

رویکرد درست وزیر نیرو در برخورد با مسایل آب و برق

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه اخیری که با وزیر نیرو داشتیم برای ما مشخص شد که نقشه راهی برای آب و برق با نگاهی به وضعیت بحرانی کشور ناشی از خشکسالی‌‌‌ها و نیازهای آتی در وزارت نیرو تهیه شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، کوروش‌کرم‌پور، دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در جلسه عصر دیروز کمیسیون انرژی وزیر نیرو در جمع اعضای این کمیسیون حاضر شد و صحبت‌های مفیدی در خصوص آخرین وضعیت تأمین آب و برق کشور مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه یک سؤال از آقای‌دکتراردکانیان مطرح شد که سؤال‌کننده آقای‌فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو و سؤال در خصوص حوزه انتخابیه وی بود که وزیر نیرو به دقت و با استناد به داده‌های کارشناسی به این سؤال پاسخ داد و مقرر شد جهت پیگیری امور مربوطه کمیته‌ای تشکیل شود که به نظرم با پاسخ‌های ارایه شده و همگرایی صورت گرفته، مباحث مورد نظر نماینده محترم اسلام آبادغرب و دالاهو به‌طور مطلوب پیگیری خواهد شد.

کرم‌پور در خصوص این‌که طبق برنامه ارایه شده از سوی مجلس قرار بود ۴ سؤال از وزیر نیرو در جلسه دیروز مطرح شود، گفت: بله، ولی ۳سؤال دیگر از برنامه جلسه خارج شد چرا که وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌هایی است که تعامل بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی دارد و با برگزاری جلسات کارشناسی بین مدیران این مجموعه و نمایندگان مجلس، بسیاری از ابهامات و سؤالات پیش از طرح، برطرف شده و یا با در دستور کار قرار گرفتن بررسی‌ها و پیگیری‌های جدید، از طرح این سؤالات در مجلس خودداری می‌شود.

وی افزود: در سفری که اخیراً وزیر نیرو به استان فارس داشت، متوجه رویکرد درست وزیر نیرو برای برخورد با مسایل و مشکلات بخش آب و برق کشور شدم و به چشم دیدم که با چه دقتی کوچک‌‌‌ترین مسایل مورد توجه مدیران وزارت نیرو قرار دارد.

کرم‌پور با بیان این‌که «در هفته‌های اخیر علاوه بر همراهی وزیر نیرو در سفر به فارس، جلسات متعددی با وی و معاونان وزیر نیرو داشتیم»، گفت: تا پیش از این تصور بنده این بود که وزارت نیرو فاقد برنامه مشخص در زمینه نگاه بلندمدت و راهبردی به آب و برق است؛ چرا که مشکلات موجود در کشور مؤید این امر بود، اما اکنون بعد از شنیدن توضیحات دکتراردکانیان و شرکت در جلسات متعدد کارشناسی تیم مدیریتی وزارت نیرو، نگاه من به وزیر نیرو و مدیران این وزارتخانه تغییر کرد.