ضرورت تجاری شدن فناوری‎‌‌‌ها در اجرای قراردادهای پژوهشی

ضرورت تجاری شدن فناوری‎‌‌‌ها در اجرای قراردادهای پژوهشی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: قراردادهای پژوهشی این شرکت با دانشگاه‎های کشور در حوزه اکتشاف، باید به خروجی فناورانه منتهی شود. به گزارش شانا، سیدصالح‌هندی در حاشیه امضای قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت ایران با ۵دانشگاه کشور، گفت: الگوی خوبی بر این قرارداد‌‌‌ها حاکم […]

ضرورت تجاری شدن فناوری‌‌‌ها در اجرای قراردادهای پژوهشی

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: قراردادهای پژوهشی این شرکت با دانشگاههای کشور در حوزه اکتشاف، باید به خروجی فناورانه منتهی شود.

به گزارش شانا، سیدصالح‌هندی در حاشیه امضای قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت ایران با ۵دانشگاه کشور، گفت: الگوی خوبی بر این قرارداد‌‌‌ها حاکم است و قرارداد‌‌‌ها در بالا‌‌‌ترین سطح همکاری وزارتخانههای نفت و علوم دنبال و اجرا میشود.

وی گفت: قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف باید به خلق فناوری منتهی شود و نتایج حاصل از اجرای این قرارداد‌‌‌ها باید قابل اندازهگیری باشد.

هندی بر ضرورت تجاری شدن فناوری‌‌‌ها و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی نیز تأکیدکرد و گفت: امیدواریم در جریان اجرای این قرارداد‌‌‌ها به مدل کسب و کار فناور محور مطلوبی دست یابیم.

به گفته وی، دانشگاههای طرف قرارداد در گام نخست، نسبت به تهیه نقشه راه اقدام و مشخص میکنند که قرار است با اجرای قرارداد، طی ۱۰سال به چه خروجیهایی دست یابند و مراحل دستیابی به این خروجی‌‌‌ها چه خواهد بود.

هندی با بیان اینکه سقف بودجهای مناسبی برای این قرارداد‌‌‌ها پیشبینی شده است، خاطرنشان‌کرد: البته محدود به سقف تعیین شده نیستیم و اگر روال کار از پیشرفت مناسبی برخوردار باشد، اعتبار موردنیاز دانشگاه‌‌‌ها تأمین خواهد شد؛ در مقابل اگر پیشرفت کار مطابق برنامه و انتظار نباشد، همکاری متوقف میشود.