سانچی اگر مناسب حمل میعانات نبود بیمه‌گر‌ها اعتراض می‌کردند

سخنگوی شرکت ملی نفتکش سانچی اگر مناسب حمل میعانات نبود بیمه‌گر‌ها اعتراض می‌کردند سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: طبق گمانه‌زنی‌‌ها غواصی اصلی حدود ۶ تا ۸ هفته به طول می‌انجامد در این مرحله کپسول بسیار بزرگی را که به اندازه اتاق است در عمق آب مستقر می‌کنند و غواصان در آنجا زندگی می‌کنند. به گزارش […]

سخنگوی شرکت ملی نفتکش

سانچی اگر مناسب حمل میعانات نبود بیمه‌گر‌ها اعتراض می‌کردند

سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: طبق گمانه‌زنی‌‌ها غواصی اصلی حدود ۶ تا ۸ هفته به طول می‌انجامد در این مرحله کپسول بسیار بزرگی را که به اندازه اتاق است در عمق آب مستقر می‌کنند و غواصان در آنجا زندگی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، محسن‌بهرامی با اعلام این‌که ما در حال انجام مقدمات غواصی اصلی هستیم، اظهارداشت: درخواست ما تفحص پیکر‌ها است و بخش‌های عمده‌ای از بیمه‌گر‌ها و کشورهای چین و ژاپن هم درخواست‌های خودشان از جمله خارج کردن سوخت را در اولویت دارند.

وی افزود: طبق گمانه‌زنی‌‌ها غواصی اصلی حدود ۶ تا ۸ هفته به طول می‌انجامد در این مرحله کپسول بسیار بزرگی را به اندازه اتاق در عمق آب مستقر می‌کنند و غواصان در آنجا زندگی می‌کنند.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش تصریح‌کرد: علاوه بر تمهیداتی که برای کار غواصی اصلی اندیشیده می‌شود، بررسی‌هایی روی خروجی‌های کشتی انجام شده، عکس‌‌ها بررسی می‌شود که آیا جای نفوذ به بدنه کشتی وجود دارد یا خیر و از کجا می‌توان نفوذ کرد.

وی با اشاره به این‌که مطالعه جعبه سیاه طی یک توافقنامه چهارجانبه بین سازمان بنادر ایران، بخش دریایی دولت چین، پاناما و هنگ کنگ انجام می‌شود، گفت: ما ارزیابی‌های خودمان را از حادثه داریم اما کامل نیست زیرا به اطلاعات کشتی کریستال دسترسی نداریم، این اطلاعات کاملاً بسته است، ضمن این‌که ما بخش دولتی نیستیم و در این تصادفات معمولاً شخص ثالثی از دولت کار را انجام می‌دهد، ما هم‌اکنون منتظر خروجی مطالعات هستیم تا اقدامات اصلاحی انجام داده و بتوانیم جلوی تکرار حوادث مشابه را بگیریم.

گواهی فوت دریانوردان صادر شده است

کاپیتان‌بهرامی درباره پرداخت بیمه خارجی بیان کرد: بیمه خارجی دست ما نیست، رقم آن نیز تعریف شده و بین‌المللی است، بیمه‌گر و خانواده‌ها به هم وصل می‌شوند، فقط باید روند قانونی طی شود، اکنون گواهی فوت این دریانوردان صادر شده، در این ارتباط شرکت ملی نفتکش وکیلی به‌کار گرفته که مشخصات آن در اختیار خانواده‌ها قرارداده شده که می‌توانند مراجعه کرده و از خدمات این وکیل به صورت رایگان استفاده کنند، ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا بخشی از آلام خانواده‌ها را کم کنیم.

وی درباره اظهارنظرهایی مبنی بر مناسب نبودن سانچی برای حمل میعانات نیز گفت: اگر کشتی مناسب حمل میعانات نبود، قطعاً هیچ بیمه‌گری بیمه محموله، بیمه ۳۲ میلیون یورویی بدنه، بیمه افراد و پاکسازی آلودگی را پرداخت نمی‌کرد، اکنون چندین بیمه‌گر از چند جنبه ‌کار می‌کنند، می‌بینیم که کره‌ای‌‌ها بابت محموله اعتراضی نداشتند، این نشان می‌دهد کشتی مناسب حمل میعانات بوده است.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ادامه‌داد: کشتی ۴۸ ساعت قبل از حرکت از سوی سازمان بنادر در عسلویه بازدید و مهر تأیید خورده بود اگر کشتی مناسب نبود، از مبدأ حرکت نمی‌کرد حتی اگر مبدأ قصور کرده باشد مقصد چرا باید قبول کند؟  

وی یادآور شد: هر جا گاز طبیعی استخراج می‌شود میعانات گازی همراه دارد که با همین کشتی‌‌ها صادر می‌شود، ضمن این‌که اصلا کشتی خاص میعانات گازی در دنیا نداریم، میعانات با همین تانکرهایی که نفت خام و فرآورده‌های نفتی حمل می‌شوند، ارسال می‌شوند، فقط تانکرهای حمل مواد شیمیایی و گاز مایع از نظر کلاس و ساختار متفاوت هستند. نمی‌توانیم بگوییم سانچی و یا کشتی‌هایی از این قبیل بهترین طراحی را داشته‌اند، چون ممکن است عوض شود و زمانی گفته شود فاصله دوجدار کشتی به جای دو متر ۳متر باشد که مربوط به آینده است اما در حال حاضر کشتی‌های ما قانونی و طبق عرف بین‌المللی هستند.