موزه‌ای دریایی در امواج خلیج‌فارس

موزه‌ای دریایی در امواج خلیج‌فارس سکوی نفتی بهرگانسر یکی از سکوهای قدیمی در آب‌های خلیج‌فارس، قرار است با برنامه‌ریزی موزه‌ها و اسناد صنعت نفت به موزه‌‌ای دریایی تبدیل شود. در نخستین اقدام این موزه در سالروز ملی شدن صنعت نفت جمعی از خانواده‌های پرسنل شاغل از این سکوی دریایی بازدید کردند. طراحی این تورهای صنعتی-گردشگری […]

موزه‌ای دریایی در امواج خلیج‌فارس

سکوی نفتی بهرگانسر یکی از سکوهای قدیمی در آب‌های خلیج‌فارس، قرار است با برنامه‌ریزی موزه‌ها و اسناد صنعت نفت به موزه‌‌ای دریایی تبدیل شود. در نخستین اقدام این موزه در سالروز ملی شدن صنعت نفت جمعی از خانواده‌های پرسنل شاغل از این سکوی دریایی بازدید کردند. طراحی این تورهای صنعتی-گردشگری در قالب تیم‌های ۲۰ تا ۲۵ نفره با برنامه‌ریزی‌های یک تا دو روزه انجام خواهد گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت با بسترسازی برای این بازدید، اجرای آن را به بخش خصوصی خواهد سپرد، در این زمینه مذاکراتی با اتحادیه تورگردانان کشور و برخی از آژانس‌های مسافرتی انجام شده و برخی از آنها از این موضوع استقبال کرده‌اند.

میدان نفتی بهرگانسر، در شمال استان بوشهر در حد فاصل بندر گناوه به بندر دیلم (۴۰ کیلومتری شمال غربی گناوه و ۲۸ کیلومتری بندر دیلم)، در منطقه بهرگان قرار دارد. میدان نفتی بهرگانسر دارای نفت خام با درجه ‌ای.پی.آی ۲۷ است و نفت خام این میدان نفتی را می‌توان، در شمار نفت خام‌های سنگین قرارداد.

نفت تولیدی میدان نفتی بهرگانسر پس از یک مرحله گاززدایی، آبزدایی و نمک‌زدایی از طریق خط لوله ۱۶ اینچی، به طول ۵۶ کیلومتر به منطقه خشکی بهرگانسر هدایت و از این منطقه آماده ارسال می‌شود.