نشت‌یابی ۳۶۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در خراسان‌جنوبی

نشت‌یابی ۳۶۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در خراسان‌جنوبی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت بازرسی مستمر از خطوط و تأسیسات گاز از نشت‌یابی بالغ بر ۳۶۴۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در خراسان‌جنوبی در سال گذشته خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان خراسان […]

نشت‌یابی ۳۶۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت بازرسی مستمر از خطوط و تأسیسات گاز از نشت‌یابی بالغ بر ۳۶۴۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در خراسان‌جنوبی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان خراسان جنوبی، سیدمحمودهاشمی با اعلام این خبر اظهارداشت: علاوه بر این میزان نشت یابی شبکه تغذیه و توزیع گاز، نشت یابی از ۹۵۴۰۰ عدد علمک نیز در سطح استان در سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اهداف نشت یابی بیان‌کرد: هدف از نشت‌یابی انجام شده بهره‌برداری ایمن، کنترل خطرات و ریسک‌ها و اجتناب از بروز حوادث است.

هاشمی با اشاره به اجرای ۴۹۴۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و ۸۲۶ کیلومتر خطوط انتقال گاز در سطح استان خاطرنشان کرد: این میزان شبکه و خطوط انتقال گاز در ۲۵ شهر و ۲۹۲ روستای استان خراسان‌جنوبی اجرا شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی یادآورشد: قبل از انجام حفاری در شهر‌ها و روستاهای گازدار استان باید هماهنگی و اخذ استعلام کتبی و مجوزهای قانونی از شرکت گاز انجام شود.

هاشمی با بیان این‌که تاکنون شاهد حوادث ناگوار جانی و مالی عدیده ناشی از برخورد بیل مکانیکی با خطوط لوله گاز در سطح کشور بوده‌ایم افزود: با توجه به گسترش شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز شهری و روستایی در سطح استان، در صورت عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شرکت گاز، بروز حوادث جانی و مالی در این استان نیز دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان‌کرد: در این راستا باید ادارات مسؤول نسبت به این موضوع حیاتی در سطح شهر‌ها و روستاهای گازدار استان پیگیر بوده و با یکدیگر تعامل داشته باشند.