اصلاح اقتصاد برق و الگوی مصرف؛ دوچالش اصلی صنعت برق

اصلاح اقتصاد برق و الگوی مصرف؛ دوچالش اصلی صنعت برق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، مسأله اصلاح اقتصاد برق و الگوی مصرف را دو چالش اصلی صنعت برق عنوان کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، متولی‌زاده در جلسه افتتاحیه ارزیابی معاونت بهره‌برداری این شرکت اظهارداشت: در صورتی که […]

اصلاح اقتصاد برق و الگوی مصرف؛ دوچالش اصلی صنعت برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، مسأله اصلاح اقتصاد برق و الگوی مصرف را دو چالش اصلی صنعت برق عنوان کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، متولی‌زاده در جلسه افتتاحیه ارزیابی معاونت بهره‌برداری این شرکت اظهارداشت: در صورتی که اقتصاد برق و اصلاح الگوی مصرف مورد توجه قرار نگیرد، با مشکلات جدی در تأمین برق مواجه خواهیم شد. وی همچنین افزود: تأمین برق مطمئن و پایدار مردم جزو وظایف صنعت برق است و این‌که برق با چه هزینه‌ای تولید شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ادامه اظهار داشت: یک کیلووات ساعت برق در سال ۱۳۵۷با قیمت ۵٫۳ ریال در اختیار مشترکین قرار می‌گرفت و در حال‌حاضر یک کیلووات ساعت برق۶۷۰ریال است در صورتی‌که اگر قیمت برق متناسب با تورم سالانه افزایش می‌یافت، باید به ۲۵۰۰ ریال می‌رسید، به عبارت دیگر برق در حال‌حاضر از نظر ارزش واقعی ۷۵ درصد ارزان‌تر از ابتدای انقلاب در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان خاطرنشان ساخت: با توجه به این‌که دو موضوع اقتصاد برق و بدمصرفی یا الگوی نامناسب مصرف فشار زیادی بر این صنعت وارد کرده که با ادامه وضع فعلی امکان‌پذیر نیست، لذا توجه به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف برق به عنوان منطقی‌‌ترین راه چاره مد نظر است.

متولی زاده با اشاره به این‌که اصلاح الگوی مصرف برق به فرهنگ‌سازی نیاز دارد، اظهار داشت: لازم است تا شیوه نامناسب مصرف برق در کشور اصلاح شود که این امر از سرمایه‌گذاری جدید در صنعت برق جلوگیری می‌کند و باعث کاهش هزینه‌ها در این صنعت می‌شود. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ضمن تأکید بر این‌که بهره‌برداری جزو کلیدی‌‌ترین فعالیت‌های صنعت برق محسوب می‌شود، افزود: همکاران بهره‌برداری با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند از تجهیزات موجود استفاده بیش‌تری کنند و نیاز به سرمایه‌گذاری را در این بخش کاهش دهند.

وی نقش ارزیابان و انجام ارزیابی‌های دوره‌ای در صنعت برق را در راستای تحقق این اهداف، مهم دانست و گفت: انجام ارزیابی‌های بهره‌برداری از پایدار‌ترین اقدامات طی سالیان گذشته درصنعت برق است که موجب پویایی این بخش شده است. وی در پایان خاطر نشان ساخت: انجام ارزیابی‌ها زمینه مناسبی را برای انتقال تجربیات، هماهنگی و هم افزایی فراهم کرده و نتایج آن می‌تواند در کاهش هزینه‌های صنعت برق مؤثر باشد.