ابلاغ شیوه‌نامه نحوه تأیید صلاحیت حرفه‌ای افراد مرتبط با عملیات حفاری

ابلاغ شیوه‌نامه نحوه تأیید صلاحیت حرفه‌ای افراد مرتبط با عملیات حفاری وزیر نفت، شیوه‌نامه نحوه تأیید صلاحیت حرفه‌ای افراد مرتبط با عملیات حفاری را ابلاغ کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، در این شیوه‌نامه آمده است: به استناد اجزای (۳ و ۴) بند (الف) ماده (۳) قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت […]

ابلاغ شیوه‌نامه نحوه تأیید صلاحیت حرفه‌ای افراد مرتبط با عملیات حفاری

وزیر نفت، شیوه‌نامه نحوه تأیید صلاحیت حرفه‌ای افراد مرتبط با عملیات حفاری را ابلاغ کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، در این شیوه‌نامه آمده است: به استناد اجزای (۳ و ۴) بند (الف) ماده (۳) قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت – مصوب ۱۳۹۱- و با عنایت به خطرات بزرگ انسانی و مادی ناشی از بروز حوادث در عملیات حفاری، این شیوه‌نامه با هدف به حداقل رساندن مخاطرات و حوادث و افزایش ایمنی و کیفیت انجام عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریا جهت اقدام حسب مورد، ابلاغ می‌شود.

این شیوه‌نامه باید فوراً توسط شرکت ملی نفت ایران به همه شرکت‌های فعال در زمینه حفاری ابلاغ شود تا همه افراد ذی‌نفع از آن آگاهی یابند.

در بخشی از این شیوه‌نامه آمده است؛ اولویت‌بندی افراد مرتبط با عملیات حفاری در شرکت‌های فعال در حوزه حفاری برای دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای، انواع گواهینامه‌های حرفه‌ای مورد نیاز و سطح هر یک از آنها برای دریافت توسط افراد مرتبط با عملیات حفاری در پیوست این شیوه‌نامه آمده است.

همچنین واحدهای آموزشی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه آن می‌توانند دوره‌های آموزشی را برای افراد، با هدف کسب توانمندی لازم برای اخذ گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای برگزار کنند. ولی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای باید توسط دیگر مراکز معتبر (به ترتیبی که در این ماده آمده) صادر شود. گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای باید دارای مدت اعتبار باشد.