بومی‌سازی هنگرهای چرخشی حفاری

بومی‌سازی هنگرهای چرخشی حفاری رییس اداره نصب آویزه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران از ساخت و رانش هنگرهای چرخشی (rotational) همراه با پکر فوقانی ساخت داخل در پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان‌جنوبی خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمودارشدی گفت: مراحل […]

بومی‌سازی هنگرهای چرخشی حفاری

رییس اداره نصب آویزه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران از ساخت و رانش هنگرهای چرخشی (rotational) همراه با پکر فوقانی ساخت داخل در پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمودارشدی گفت: مراحل طراحی و ساخت ROTATIONAL LINER HANGER WITH TOP PACKER AND MECHANICAL RELEASE برای نخستین بار در کشور توسط یک شرکت داخلی در اهواز انجام شد و مراحل رانش آن از سوی متخصصان ملی حفاری در موقعیت عملیاتی پیش گفته صورت گرفت.

وی افزود: استفاده از هنگر چرخشی با توجه به توانایی در چرخاندن و چرخش ریمرشوی و جلوگیری از گیر یا استاک احتمالی در شرایط سازندی و حساسیت حفره در هنگام راندن آستری و وجود استاک و گیر کاربرد دارد.

وی ادامه‌داد: از این ابزار همچنین در چاه‌های عمیق و یا حفره‌های دارای سازند شیلی که با تغییر ابعاد احتمالی همراه است و همچنین در چاه‌هایی با وزن گل بالا استفاده می‌شود.

ارشدی اظهارکرد: تاکنون از ۵ مجموعه از هنگرهای چرخشی که در سایزهای ۵٫۵ و۷ اینچ ساخته شده در چاه‌های میدان نفتی آزادگان‌جنوبی استفاده شده است.

رییس اداره نصب آویزه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: امکان چرخاندن ابزار قبل از ست کردن هنگر برای رد کردن از گذرگاه، چرخاندن ابزار در حین عملیات سیمانکاری برای ایجاد جریان متلاطم دوغاب سیمان (توربلانس) به دلیل بندش یکنواخت سیمان و امکان گذر کردن از تنگنای حفره با استفاده از چرخش ریمرشوی از مزیت‌های کاربست این نوع آویزه است.