طراحی فاز ۳ عسلویه با هدف تکمیل زنجیره تولید

طراحی فاز ۳ عسلویه با هدف تکمیل زنجیره تولید مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طراحی فاز ۳ صنعت پتروشیمی تا پایان امسال در عسلویه خبر داد و گفت: با نگاهی به میزان پیشرفت طرح‌های فاز ۲، شاهد پیشرفت خوب طرح‌ها هستیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت پازارگاد، علی‌محمدبساق‌زاده اظهارکرد: در […]

طراحی فاز ۳ عسلویه با هدف تکمیل زنجیره تولید

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طراحی فاز ۳ صنعت پتروشیمی تا پایان امسال در عسلویه خبر داد و گفت: با نگاهی به میزان پیشرفت طرح‌های فاز ۲، شاهد پیشرفت خوب طرح‌ها هستیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت پازارگاد، علی‌محمدبساق‌زاده اظهارکرد: در پایان سال ۹۶، پیشرفت پتروپالایش کنگان از ۳۴٫۷ درصد به ۴۶ درصد رسید، پتروشیمی کیمیا خاورمیانه ۳۰ درصد پیشرفت داشت. مخازن فاز ۲ نیز ۵۳٫۱۷ درصد پیشرفت و پیشرفت پتروشیمی بوشهر ۹۴ درصد رسید.

وی تصریح کرد: پیشرفت پتروشیمی مرجان نیز از ۹۰ درصد به ۹۷ درصد، پیشرفت دماوند از ۳۹٫۶ درصد به ۴۶ درصد و پیشرفت توسعه صنعت لاوان از ۲۰٫۵درصد به ۲۵ درصد رسید.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شرایط خوب متانول کاوه و بهره‌مندی از لیسانس کازاله، گفت: یکی از وظایف مهم صنعت پتروشیمی ایجاد زیرساخت است. در فاز اول منطقه ویژه در عسلویه اقدامات خوبی در حوزه کانال‌های مهار آب صورت گرفته و در فاز ۲ نیز اقدامات لازم در دست اجراست از جمله اجرای کانال P2S2C که ۶۸ درصد پیشرفت دارد و ظرف ۳ ماه آینده تکمیل می‌شود؛ کانال P2S1C در مرحله تهیه استاد مناقصه است و سایر کانال‌ها نیز در مرحله بازنگری مطالعات مهندسی و تهیه اسناد مناقصه است.

بساق‌زاده همچنین با اشاره به پروژه شهرک گلستان گفت: ۳۲۴ واحد ناتمام است، ۲۱۵ واحد تکمیل‌شده و ۱۰۹ واحد نیز تا مهرماه تکمیل می‌شود. پیشرفت واقعی این پروژه ۸۹ درصد است.

وی همچنین با اشاره به پروژه آتی‌ساز (بازسازی شهرک مسکونی ولی‌عصر) اظهارکرد: این شهرک ۴۲۸ واحد دارد که ۲۱۴ دستگاه برای مجردان و ۲۱۴ واحد برای متأهلین در نظر گرفته شده است. واحدهای مجردان آماده تحویل است و واحدهای متأهلین نیز مهرماه تکمیل می‌شود.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از تعریف ۵ بسته ساخت واحدهای مسکونی در پردیس جم برای متأهلین خبر داد و گفت: براساس مذاکرات پروژه برای اجرا به هلدینگ‌های پتروشیمی با همکاری بانک مسکن واگذار می‌شود.

بساق‌زاده همچنین با اشاره به همسطح‌سازی جاده‌ها در فاز ۲ منطقه ویژه پتروشیمی، تصریح‌کرد: پیمانکار از اسفندماه گذشته کار را شروع کرده و انتظار می‌رود تا اواسط سال ۱۳۹۸ این پروژه تکمیل شود. از سوی دیگر پروژه استحصال ۵۰ هکتار زمین از دریا نیز تا شهریورماه تکمیل و اسکله شماره ۲ نیز آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با تأکید بر سیاست‌گذاری NPC در راستای تکمیل زنجیره پروژه‌ها، اظهارکرد: فاز ۳ منطقه ویژه با رویکرد تکمیل زنجیره تولید تا پایان سال طراحی می‌شود. بساق‌زاده همچنین از تلاش NPC برای حل مشکلات پروژه کیان خبر داد و گفت: محصولات کیان از اهمیت بالایی برخوردار است. این پتروشیمی قلب فاز دو منطقه ویژه است.