نقش بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور در اشتغالزایی

نقش بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور در اشتغالزایی مدیرعامل شرکت نفت ستاره‌ خلیج‌فارس درباره نقش بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی در اشتغال کشور گفت: در پیک کاری احداث واحد نخست تا ۱۱ هزار نفر روز نیروی کار داشتیم. ۸ هزار نفر روز شغل ثابت بودند و حدود ۳ هزار نفر در رفت و آمد بودند. به […]

نقش بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور در اشتغالزایی

مدیرعامل شرکت نفت ستاره‌ خلیج‌فارس درباره نقش بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی در اشتغال کشور گفت: در پیک کاری احداث واحد نخست تا ۱۱ هزار نفر روز نیروی کار داشتیم. ۸ هزار نفر روز شغل ثابت بودند و حدود ۳ هزار نفر در رفت و آمد بودند.

به گزارش تسنیم، محمدعلی‌دادور، درباره نقش بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی در اشتغال کشور بیان‌کرد: تا ساعت ۱۱ شب نیرو‌ها در پالایشگاه کار می‌کنند. از یک‌سو صدای بخار برای فلشینگ خطوط، نیرو‌ها را اذیت می‌کند و از سوی دیگر برای این‌که به برنامه برسیم نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم. تمام نیرو‌ها چند شیفت کار می‌کنند، تعداد زیادی از نیرو‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب کار می‌کنند. نیروهایی که کار می‌کنند چند دسته هستند، یک گروه از ۶ صبح تا ۱بعدازظهر و یک گروه از ۱بعدازظهر تا۱۱ شب فعالیت می‌کنند.

 وی در پاسخ به این‌که اجرای این پروژه چه میزان اشتغالزایی به دنبال داشته است، گفت: در پیک کاری احداث واحد نخست تا ۱۱ هزار نفر روز نیروی کار داشتیم.۸هزار نفر روز شغل ثابت بودند و حدود ۳ هزار نفر در رفت و آمد بودند. در حال حاضر تعداد نیروی کار در پالایشگاه به ۸ هزار نفر رسیده است که اکثر نیرو‌ها ثابت هستند که تمام آنها نیروی ایرانی هستند.

 دادور درباره اشتغالزایی غیرمستقیم پروژه چه میزان است، ادامه داد: اصولاً اشتغالزایی غیرمستقیم بین ۲٫۵ تا ۳ برابر اشتغالزایی مستقیم است و این امر در خصوص پروژه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیز صدق می‌کند.

 مدیرعامل شرکت نفت ستاره‌ خلیج‌فارس با پاسخ به این‌که در زمان بهره‌برداری کامل از پروژه چه مقدار نیرو اینجا مستقر می‌شود، گفت: به‌طور مستقیم نزدیک به ۳ هزار نفر نیرو اینجا نیاز دارد که یا با خود پالایشگاه به صورت مستقیم قرارداد می‌بندند یا نیروهای پیمانکارانی هستند که با پالایشگاه قرارداد خواهند بست.۳ هزار نفر اشتغال مستقیم پایدار خواهد داشت که شاید بتوان گفت برای ۱۰۰ سال این اشتغال پایدار است. البته مطمئناً پالایشگاه طرح توسعه را برای خودش در نظر می‌گیرد که این مقدار به مراتب افزایش می‌یابد.

وی درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی گفت: از خردادماه ۹۶ فاز نخست این پروژه تقریباً تکمیل شده بود و اکنون بین ۵ تا ۶ هزار نفر در بخش توسعه‌ای و دو هزار نفر هم در بخش جاری در حال کار هستند که حجم اشتغالزایی قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره‌ خلیج‌فارس در پاسخ به این‌که اگر نیروهای بومی که جذب می‌شوند، تخصص لازم را نداشته باشند، آیا آموزش لازم را می‌بینند، گفت: پالایشگاه به صورت فعال به‌کار خود ادامه می‌دهد و اگر در بخشی، نیروی بومی متخصص نباشد، مجبوریم از بخش‌های دیگر کشور اقدام به جذب متخصص مربوطه کنیم. اما در مجموع بخش آموزش را در پالایشگاه فعال کرده‌ایم و با برگزاری جلساتی هر هفته یا یک هفته در میان، نیازهای آموزشی بررسی شده و برگزاری آموزش‌های حین کار به صورت کاملاً آکادمیک را در برنامه داریم.