طرح عملیات اجرایی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری در شرق مازندران آغاز شد

به منظور حفظ محیط‌زیست و ارتقای سلامت و بهداشت جامعه   طرح عملیات اجرایی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری در شرق مازندران آغاز شد به منظور حفظ محیط‌زیست و ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و با حضور قانع، معاون مهندسی توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شاعری نماینده مردم شرق استان در مجلس، اسلامی […]

به منظور حفظ محیط‌زیست و ارتقای سلامت و بهداشت جامعه  

طرح عملیات اجرایی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری در شرق مازندران آغاز شد

به منظور حفظ محیط‌زیست و ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و با حضور قانع، معاون مهندسی توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شاعری نماینده مردم شرق استان در مجلس، اسلامی استاندار و نبیان معاون عمرانی استانداری مازندران، مدیرعامل آبفاشهری و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی، ائمه جمعه، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، کلنگ عملیات اجرایی طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه به زمین زده شد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، با بیان این‌که اجرای طرح فاضلاب در این شهرها، در قالب پروژه مدیریت منابع آب به ‌طور جدی از سال ۹۵ پیگیری شد، تصریح‌کرد: در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازچرخانی و تصفیه فاضلاب شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه مصوب شد.

علی‌محمدشاعری، ادامه‌داد: اجرای طرح‌های فاضلاب در راستای بهداشت و حفظ محیط‌زیست در اولویت مسؤولان قرار دارد.

استاندار مازندران نیز در سخنانی، گفت: در اجرای پروژه‌های مهمی همچون فاضلاب باید پیگیری و تعامل صورت گیرد.

محمد اسلامی اظهار امیدواری کرد این طرح‌ها در مدت پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز با بیان این‌که میزان برخورداری مردم این استان از طرح‌های فاضلاب ۱۲٫۵ درصد و میانگین کشوری ۴۶ درصد است، اظهارداشت: با توجه به کمبود آب در کشور از پساب فاضلاب می‌توان در بخش‌های کشاورزی و گسترش فضای سبز استفاده کرد.

ذاکری ادامه‌داد: برای بهره‌برداری از طرح‌های فاضلاب در شرق مازندران، ۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۴۰۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی احداث و بیش از ۲۷۰ هزار نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی، به پروژه فاضلاب بهشهر اشاره و تصریح‌کرد: در این طرح، ۲۱۵ کیلومتر شبکه و ۵ کیلومتر خط انتقال احداث می‌شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ظرفیت تصفیه‌خانه این طرح را ۳۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز دانست و تصریح‌کرد: ۲۱هزار انشعاب در این طرح قابل نصب است.

ذاکری، با بیان این‌که در افق طرح ۱۴۱ هزار نفر از مردم این شهر تحت پوشش طرح فاضلاب قرار می‌گیرند، افزود: برای اجرای این طرح ۱۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی، ادامه‌داد: در طرح فاضلاب شهری نکا، ۱۴۵٫۶ کیلومتر شبکه و ۲٫۲ کیلومتر خط انتقال احداث می‌شود.

ذاکری، با بیان این‌که در این طرح تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت ۱۶۳۵۰ متر مکعب و ۵ ایستگاه پمپاژ ساخته می‌شود، گفت: ۱۴ هزار انشعاب قابل نصب در این طرح پیش‌بینی شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۷۷۷ میلیارد ریال دانست و افزود: در افق طرح جمعیتی بیش از ۹۴ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی، با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در شهر گلوگاه گفت: در این طرح ۸۳٫۴ کیلومتر شبکه و ۲٫۲ کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه به ظرفیت ۶۲۱۵ مترمکعب در شبانه‌روز احداث می‌شود.

ذاکری، جمعیت تحت پوشش در سال، افق طرح را ۳۶ هزار نفر و انشعاب قابل نصب را ۸ هزار فقره عنوان و تصریح‌کرد: برای اجرای این پروژه ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.