قرارداد توتال وقت ما را تلف کرد

نایب‌رییس کمیسیون انرژی قرارداد توتال وقت ما را تلف کرد نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: قرارداد قابل ذکری در دوران برجام بسته نشده است و قرارداد توتال نیز وقت ما را تلف کرد و اطلاعات ما را گرفت و در شرکت‌های قطری که با آنها مشارکت داشت از آن استفاده کرد. به گزارش ایسنا، […]

نایب‌رییس کمیسیون انرژی

قرارداد توتال وقت ما را تلف کرد

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: قرارداد قابل ذکری در دوران برجام بسته نشده است و قرارداد توتال نیز وقت ما را تلف کرد و اطلاعات ما را گرفت و در شرکت‌های قطری که با آنها مشارکت داشت از آن استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، هدایت‌ا…‌خادمی در رابطه با وضعیت قراردادهای نفتی پس از خروج آمریکا از برجام، بیان کرد: زمانی که آمریکا از برجام نیز خارج نشده بود ما قرارداد نفتی چندانی با آمریکا منعقد نکرده بودیم یعنی قول‌هایی که برای بستن قرارداد داده بودند و وزیرمحترم گفته بودند که تا پایان سال ۹۶، ۱۰قرارداد منعقد خواهیم کرد این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه گفت: ما با شرکت توتال اروپایی‌ در رابطه با فاز۱۱ پارس‌جنوبی قرارداد بستیم که نتیجه آن نیز چندان مشخص نبود. دو هفته پیش نیز بنده نامه‌ای به وزیر فرستادم و از ایشان خواستم گزارشی در رابطه با فاز یازدهم پارس‌جنوبی به ما دهد و امکان بازدید را فراهم کند تا ما از نزدیک ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ادامه داد: اشتباهی که ما کردیم این بود که فکر کردیم بعد از برجام همه در‌ها باز خواهد شد و آنها همه کار‌ها را انجام خواهند داد. ما حتی با شرکت‌های نفتی شرقی آسیا نیز بدرفتاری کردیم و چند شرکت آسیایی، ایران را ترک کردند. ما فکر کردیم که دیگر دستمان باز شده است و به سراغ شرکت‌های بزرگ غربی می‌رویم ولی این اتفاق نیفتاد. امروز باید دوباره ارتباط خود را با شرکت‌های شرقی آسیا اصلاح کنیم تا بتوانیم راه را ادامه دهیم.

خادمی خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که ۱۱۰سال سابقه استخراج نفت داریم. این اتفاق بدی است که هنوز دست نیاز به سمت کشورهایی که بعد از ما نفت را کشف کرده‌اند، دراز می‌کنیم. قرارداد توتال کاری برای ما نکرده است و اطلاعات ما را گرفته و در شرکت‌های قطری که با آنها مشارکت داشته استفاده کرده است.