رکوردزنی شرکت برق خراسان در احداث یک پست برقی

رکوردزنی شرکت برق خراسان در احداث یک پست برقی شرکت برق منطقه‌ای خراسان موفق شد، فاز اول احداث پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا را در یک رکورد کم سابقه و در مدت ۱۴ ماه به اتمام رسانده و از پست مذکور بهره‌برداری نماید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، سعادتمند معاون […]

رکوردزنی شرکت برق خراسان در احداث یک پست برقی

شرکت برق منطقه‌ای خراسان موفق شد، فاز اول احداث پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا را در یک رکورد کم سابقه و در مدت ۱۴ ماه به اتمام رسانده و از پست مذکور بهره‌برداری نماید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، سعادتمند معاون طرح و توسعه این شرکت با اعلام این خبر بیان‌کرد: رشد مصرف برق در شهر مشهد بالغ بر ۶٫۵ درصد و از میانگین کشور بالاتر است. با این روند، توسعه شبکه و احداث پروژه‌های زیر ساخت صنعت برق ضروری است. وی همچنین اظهارداشت: با توجه به مطالعات صورت گرفته و نظر به افزایش مصرف برق در مناطق جنوب و هسته مرکزی شهر مشهد و به منظور ارتقا و پایداری شبکه برق، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا در دستور کار قرار گرفت.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ادامه افزود: برای احداث پست مذکور در جنوب شهر مشهد، زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اختصاص یافت و عملیات اجرایی پست از اواخر سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در یک رکورد کم سابقه در مدت ۱۴ ماه فاز اول این پروژه به اتمام رسید. سعادتمند اظهارداشت: به منظور تسریع در احداث پست، در فاز اول از اتاق فرمان موقت که قبلاً در انبار شرکت مونتاژ شده بود، استفاده شد و همزمان با نصب تجهیزات HV اتاق فرمان نیز به محل پست منتقل و عملیات کابل‌کشی LV انجام شد.

وی ضمن اشاره به این‌که احداث این پست در منطقه کمربند سبز و ارتفاعات با معارضین مختلف همراه بوده است، تصریح کرد: با توجه به این‌که محل پست در ارتفاعات مشهد واقع شده است، حمل تجهیزات پست به ویژه ترانسفورماتور۴۰۰ کیلوولت با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود که بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای انجام شد و نصب تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

سعادتمند گفت: در فاز اول، یک دستگاه ترانس۲۰۰مگاولت آمپر در این پست نصب شده و هزینه فاز اول احداث این پروژه ۳۷ میلیارد تومان است که با تکمیل این پروژه در سال آینده، مجموع هزینه احداث پست مذکور به بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.