۴ فاز پارس‌جنوبی پس از ۲۰ سال تکمیل می‌شوند

۴ فاز پارس‌جنوبی پس از ۲۰ سال تکمیل می‌شوند مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس گفت: توسعه میدان پارس‌جنوبی در فازهای درحال توسعه پس از ٢٠ سال، تا پایان امسال، به جز فاز ۱۱ به جمع‌بندی نهایی می‌رسد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت‌وگاز پارس، محمدمشکین‌فام با ارایه گزارشی از وضعیت ٥بخش کلی هرکدام […]

۴ فاز پارس‌جنوبی پس از ۲۰ سال تکمیل می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس گفت: توسعه میدان پارس‌جنوبی در فازهای درحال توسعه پس از ٢٠ سال، تا پایان امسال، به جز فاز ۱۱ به جمع‌بندی نهایی می‌رسد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت‌وگاز پارس، محمدمشکین‌فام با ارایه گزارشی از وضعیت ٥بخش کلی هرکدام از طرح‌های گازی پارس‌جنوبی گفت: عملیاتی شدن فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس‌جنوبی تا پایان سال ٩٧، نویدی برای ملت ایران است که فرزندان آنها پس از ٢٠ سال تلاش، به اهداف تعیین شده رسیدند.

مشکین‌فام با اشاره به این‌که برداشت گاز از پارس‌جنوبی با تلاش بسیار زیاد و سرمایه‌گذاری حدود ٧٥میلیارد دلاری در مدت ٢٠ سال صورت گرفته است، افزود: باید بتوانیم برای بخش پایین‌دستی که به حوزه مصرف مرتبط است، به منظور اصلاح شیوه مصرف برنامه‌هایی داشته باشیم و مردم هم با سختی‌های فرآیند استحصال و تولید گاز مصرفی آشنا شوند.

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس خاطرنشان کرد: به همین ترتیب، رسانه و بخش صنعتی باید در زمینه صرفه‌جویی دوشادوش و در کنار هم با ارایه برنامه‌هایی، ضمن تشریح فرایند فوق، به اصلاح الگوهای مصرف انرژی بپردازند تا بتوانیم همواره از مواهب این نعمت طبیعی استفاده و درعین حال از آن حفاظت کنیم.

گفتنی است هفته گذشته رییس سازمان صداوسیما از ردیف‌های شیرین‌سازی و مرکز کنترل پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٣، بازدید کرد.