تکمیل ظرفیت تولید اتان در دو فاز پارس‌جنوبی

تکمیل ظرفیت تولید اتان در دو فاز پارس‌جنوبی تولید اتان فازهای ۲۰ و۲۱ پارس‌جنوبی با تکمیل عملیات راه‌اندازی آخرین توربواکسپندر پالایشگاه این فاز‌ها به ظرفیت اسمی خود رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی‌مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس‌جنوبی با اعلام راه‌اندازی هر ۴ توربواکسپندر واحد ۱۰۵ […]

تکمیل ظرفیت تولید اتان در دو فاز پارس‌جنوبی

تولید اتان فازهای ۲۰ و۲۱ پارس‌جنوبی با تکمیل عملیات راه‌اندازی آخرین توربواکسپندر پالایشگاه این فاز‌ها به ظرفیت اسمی خود رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی‌مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس‌جنوبی با اعلام راه‌اندازی هر ۴ توربواکسپندر واحد ۱۰۵ پالایشگاه این فاز‌ها گفت: در حال حاضر روزانه ۲۴۰۰ تن اتان تولیدی پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس‌جنوبی به مجتمع‌های پتروشیمی ارسال می‌شود.

به گفته عبادی، تولید این میزان اتان، ماهیانه حدود ۱۸ میلیون دلار سودآوری در صنایع پایین‌دستی کشور به‌دنبال دارد.

مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس‌جنوبی با بیان این‌که راه‌اندازی ۳ توروبواکسپندر از مجموع ۴ تجهیز موجود، بدون مشارکت نماینده سازنده خارجی و توسط پیمانکاران ایرانی انجام شده، افزود: سرعت عملیات نصب وراه‌اندازی این ۳ دستگاه، دو تا ۳ برابر عملیات مشابه برای دستگاه نخست که با حضور نماینده سازنده انجام شده بود، صورت گرفت و از نظر کیفی نیز بسیار مطلوب‌تر نتیجه‌گیری شد.

این مدیر ارشد شرکت نفت و گاز پارس تولید اتان در سطح اسمی را از برنامه‌های محقق شده در راستای تکمیل زنجیره ارزش در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی عنوان‌کرد و گفت: با تعویض مواد جاذب موجود در ردیف نخست شیرین‌سازی که مطابق برنامه در دوره تعمیرات اساسی در هفته آتی انجام می‌شود، تولید اتان این فاز‌ها به ۲۶۰۰ تن در روز خواهد رسید.