۴ سکوی جدید پارس‌جنوبی روی ریل بارگیری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد ۴ سکوی جدید پارس‌جنوبی روی ریل بارگیری مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، از انجام تمهیدات لازم برای انتخاب پیمانکاران عملیات بارگیری، حمل، نصب و راه‌اندازی ۴ سکوی جدید پارس‌جنوبی در این یارد خبر داد و گفت این سکو‌ها با توجه به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی […]

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

۴ سکوی جدید پارس‌جنوبی روی ریل بارگیری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، از انجام تمهیدات لازم برای انتخاب پیمانکاران عملیات بارگیری، حمل، نصب و راه‌اندازی ۴ سکوی جدید پارس‌جنوبی در این یارد خبر داد و گفت این سکو‌ها با توجه به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی عملیات ساخت، آماده بارگیری و ارسال به موقعیت دریا هستند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس؛ محمدمشکین‌فام در بازدید از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران، پیشرفت ساخت سکوهای ۱۴C، ۱۳B و ۱۳D و ۲۴A را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع ۱۰ سکو در قرارداد همکاری با شرکت صدرا، یک سکو نصب و سکوی دوم جهت نصب در موقعیت دریا، آماده بارگیری شده است.

مشکین‌فام با اشاره به این‌که، با احتساب ۳ سکوی دیگر، تا پایان شهریور امسال، ۵ سکو از مجموع ۱۰ سکوی مزبور نصب می‌شود، یادآور شد: سکوی ۱۴A نیز که مراحل ساخت آن در یارد ایزوایکو بندرعباس انجام شده بود، اردیبهشت ماه سال جاری وارد مدار تولید شد.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بهره‌برداری از ۶ سکوی گازی جدید تا پایان سال، ۳ میلیارد فوت مکعب در روز به ظرفیت تولید گاز از پارس‌جنوبی اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهارکرد: در صورت تکمیل عملیات حفاری، سکوی ۱۴B که از پیشرفت ساخت مناسبی در یارد ایزوایکو برخوردار است نیز تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

مشکین فام ضمن بازدید میدانی از پالایشگاه خشکی فازهای۱۴، ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی، وضعیت ساخت واحد ۱۰۰، واحدهای ۱۰۳ و ۱۱۰ (تثبیت، پشتیبانی از میعانات گازی) و واحد ۱۴۳ (مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی) را مورد ارزیابی قرارداد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، به تولید آزمایشی از دو ردیف شیرین‌سازی گاز در فاز ۱۳ و یک ردیف از فازهای ۲۲ تا ۲۴ اشاره کرد و گفت ردیف دوم فراورش گاز فازهای ۲۲ تا ۲۴ نیز تا نیمه مردادماه آماده راه‌اندازی می‌شود.