تولید ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در خوزستان‎

تولید ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در خوزستان‎ معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با توجه به نیاز شبکه سراسری و همچنین برنامه تعمیرات واحدهای تولیدی، کل تولید برق استان در ۳ ماهه سال ۱۳۹۷ برابر ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت بوده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهرداد بلادی موسوی […]

تولید ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در خوزستان

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با توجه به نیاز شبکه سراسری و همچنین برنامه تعمیرات واحدهای تولیدی، کل تولید برق استان در ۳ ماهه سال ۱۳۹۷ برابر ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت بوده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مهرداد بلادی موسوی اظهارداشت: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر ۸ هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی ۵ هزار و ۲۷ مگاوات می‌باشد.

وی افزود: از ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق تولیدی در ۳ ماهه نخست سال، سهم نیروگاه‌های برقابی برابر یک‌هزار و ۲۰۲ گیگاوات ساعت (۱۶ درصد) و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر ۶ هزار و ۷۲۰ گیگاوات ساعت (۸۴ درصد) کل انرژی تولیدی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان (رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و فجر) در سال جاری ۶ هزار و ۷۲۰ گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان ۴۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۳ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید شده است.

بلادی موسوی اضافه کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به‌طور متوسط در هر روز بیش از ۷۲ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی تصریح کرد: پیک خرداد ماه سال جاری ۷ هزار و ۶۵۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۸٫۲ درصد کاهش داشته است، انرژی مصرفی در ۳ ماهه سال ۱۳۹۷ نیز برابر با ۹ هزار و ۸۴۹ گیگاوات ساعت بوده است که نشان‌دهنده حدود دو درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل می‌باشد.

 معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تقدیر و تشکر از مردم و مشترکین به خاطر همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی گفت: به‌منظور تأمین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکین و تأمین رفاه عمومی از مردم تقاضا می‌کنیم استفاده بهینه از برق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 بلادی موسوی تأکیدکرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم برای تأمین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین در تمامی فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (۱۳ الی۱۷ و ۲۱ الی ۲۳) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط کلیه مصرف‌کنندگان امری لازم و ضروری می‌باشد.