مشکلی در تأمین بنزین کشور وجود ندارد

مشکلی در تأمین بنزین کشور وجود ندارد سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در مناطق شمالی کشور اندکی خلل در سوخت‌رسانی وجود داشت که ارتباطی به مسأله تأمین بنزین نداشت بلکه مشکل در بخش انتقال بود و اکنون برطرف شده است. به گزارش مهر، زیبااسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی […]

مشکلی در تأمین بنزین کشور وجود ندارد

سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در مناطق شمالی کشور اندکی خلل در سوخت‌رسانی وجود داشت که ارتباطی به مسأله تأمین بنزین نداشت بلکه مشکل در بخش انتقال بود و اکنون برطرف شده است.

به گزارش مهر، زیبااسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر این‌که هیچگونه مشکلی در تولید و تأمین بنزین موردنیاز کل کشور وجود ندارد، تصریح کرد: مشکلات محدود و کوچکی که در شمال کشور شاهد آن بودیم مربوط به حوزه تولید و تأمین نمی‌شود بلکه در بخش انتقال به دلیل تغییر مبادی توزیع سخت اندک خللی ایجاد شد که هم‌اکنون برطرف شده است.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون هیچ مشکلی در سوخت رسانی و توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت در این مناطق وجود ندارد.

وی میزان تولید روزانه بنزین در کشور را به‌طور میانگین ۹۵ میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور نیز در حدود ۹۵میلیون لیتر است که به این ترتیب می‌توان گفت در حال‌حاضر به دلیل فصل تابستان و علی‌رغم افزایش سفرهای تابستانی، میزان تولید و مصرف کشور سربه‌سر شده است.

به گفته سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، میزان واردات بنزین به کشور تقریباً صفر است و برای تأمین نیاز داخلی، وابستگی به واردات وجود ندارد.