رشد ۶٫۷ درصدی در تولید بنزین

رشد ۶٫۷ درصدی در تولید بنزین با توجه به نیاز کنونی و افزایش تولید بنزین به روزانه ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روزهای آینده، جای هیچ‌گونه نگرانی در تأمین بنزین مورد نیاز کشور وجود ندارد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا آرمان‌مقدم، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی […]

رشد ۶٫۷ درصدی در تولید بنزین

با توجه به نیاز کنونی و افزایش تولید بنزین به روزانه ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روزهای آینده، جای هیچ‌گونه نگرانی در تأمین بنزین مورد نیاز کشور وجود ندارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا آرمان‌مقدم، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت گفت: به دلیل همزمانی افزایش مصرف بنزین با تعمیرات اساسی برخی مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده ماده افزودنی (MTBE)، بخشی از ظرفیت تولید بنزین کشور به‌کارگرفته نشده است.

وی با بیان این‌که به‌زودی و با تأمین (MTBE) موردنیاز، تولید بنزین به روزانه ۹۵,۵ میلیون لیتر می‌رسد، افزود: این در حالی است که میانگین تولید روزانه بنزین از ابتدای مردادماه به ۹۳ میلیون و ۸۰ هزار لیتر رسیده که در مقایسه با تولید ماه گذشته که ۸۷ میلیون و ۲۶۰ هزار لیتر بود، رشد ۶٫۷ درصدی داشته است.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره مقایسه آمار تولید بنزین در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تصریح کرد: میانگین تولید بنزین در تیرماه امسال برابر با ۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بود که نسبت به تولید ۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتری پارسال، بیانگر رشد ۲۹,۱ درصدی تولید بنزین کشور است.