قطع گاز نیروگاه‌ها در پی بدهی میلیاردی

قطع گاز نیروگاه‌ها در پی بدهی میلیاردی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اعلام کرد که بدهی سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیروگاه‌های مقیاس کوچک (CHP)، سبب قطع گاز این نیروگاه‌ها می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت‌نفت، سعیدمؤمنی، درباره بدهی معوق نیروگاه‌های مقیاس کوچک گفت: برخی نیروگاه‌های مقیاس کوچک همچنان بدهی‌های معوق خود بابت دریافت […]

قطع گاز نیروگاه‌ها در پی بدهی میلیاردی

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اعلام کرد که بدهی سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیروگاه‌های مقیاس کوچک (CHP)، سبب قطع گاز این نیروگاه‌ها می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت‌نفت، سعیدمؤمنی، درباره بدهی معوق نیروگاه‌های مقیاس کوچک گفت: برخی نیروگاه‌های مقیاس کوچک همچنان بدهی‌های معوق خود بابت دریافت خوراک گاز را به شرکت ملی گاز پرداخت نکرده‌اند که این بدهی‌ها مربوط به سال‌های ۹۵ و پیش از آن است.

وی افزود: در یک دوره زمانی، گاز نیروگاه‌های CHP به همین دلیل قطع، اما روند گازرسانی به این نیروگاه‌ها دوباره برقرار شد تا از لحاظ اقتصادی نیز آسیبی نبینند. از لحاظ قانونی هنوز تصمیم قطعی برای بدهی میلیاردی آنها گرفته نشده و همین موضوع از قطع گاز آنها جلوگیری کرده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، با بیان این‌که بدهی سال‌های ۹۵ و پیش از آن، همچنان در صورت‌حساب نیروگاه‌ها لحاظ می‌شود، ادامه داد: برخی نیروگاه‌های مقیاس کوچک افزون بر آن‌که بدهی سال‌های پیش را پرداخت نکرده‌اند، از سال‌ ۹۶ تاکنون نیز اقدام به پرداخت صورت‌حساب گازی خود نکرده‌اند که در صورت ادامه این روند، جریان گاز نیروگاه‌ها قطع خواهد شد.