واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه بندرعباس آماده بهره‌برداری شد

واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه بندرعباس آماده بهره‌برداری شد مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از آمادگی واحد تصفیه نفت گاز طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس برای بهره‌برداری خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، هاشم نامور گفت: واحد تصفیه نفت‌گاز با هیدروژن، یکی از واحدهای طرح افزایش ظرفیت تولید […]

واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه بندرعباس آماده بهره‌برداری شد

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از آمادگی واحد تصفیه نفت گاز طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس برای بهره‌برداری خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، هاشم نامور گفت: واحد تصفیه نفت‌گاز با هیدروژن، یکی از واحدهای طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس است که مراحل نهایی تکمیل عملیات اجرایی و پیش‌راه‌اندازی را پشت سر می‌گذارد و با کاهش گوگرد موجود در نفت‌گاز به کم‌تر از ۵۰ پی‌پی‌ام سبب تولید نفت گاز با استاندارد یورو ۴ می‌شود.

وی افزود: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی دو کوره دارد که کوره شماره یک با موفقیت راه‌اندازی شد و کوره شماره دو نیز در حال آماده‌سازی نهایی برای راه‌اندازی است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس با بیان این‌که کوره بخش مهمی از واحد است که ایمنی و اتصال درست آن با اتاق کنترل اهمیت بالایی دارد، تأکیدکرد: با تلاش و همت شبانه‌روزی متخصصان پالایشگاه، همه اتصالات ابزار دقیق، بخش سوخت، اتصالات داخلی، بازرسی‌های مکانیکال و قسمت‌های راهبری کوره با رعایت کامل ایمنی و براساس استانداردهای فنی با موفقیت اجرا و به منظور راه‌اندازی تحویل واحد بهره‌بردار و مهندسی پالایش شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به این نکته که واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی به‌طورکلی در مرحله تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه‌اندازی قرار دارد، افزود: دیگر بخش‌های این واحد شامل رآکتور‌ها و همچنین کمپرسور گاز گردشی آن در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارد.

واحدهای بنزین‌سازی و بخش تصفیه نفتای سبک و واحد ایزومریزاسیون این طرح با تلاش کارکنان متعهد و متخصص پالایشگاه بندرعباس پارسال به بهره‌برداری رسید و واحد گرانول‌سازی گوگرد نیز ماه گذشته راه‌اندازی شد.

 کاهش انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی، بهبود عملکرد اقتصادی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، افزایش ظرفیت تولید بنزین، فراهم شدن زمینه اشتغال و ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی از مزایای بهره‌برداری از این طرح است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس هم‌اکنون ۱۸ درصد از نیاز کشور به انرژی و فرآورده‌های نفتی را تأمین می‌کند که فرآورده‌های تولیدی آن در دو گروه اصلی و ویژه طبقه‌بندی می‌شود.

محصولات اصلی شامل گاز مایع، بنزین، نفت سفید، سوخت جت، نفت‌گاز و نفت کوره است که مطابق مقررات به وزارت نفت تحویل داده می‌شود، محصولات فرعی نیز شامل حلال ۴۰۲، وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، آیزوریسایکل، لوب‌کات سنگین و گوگرد است که از طریق بورس کالا و انرژی عرضه می‌شود.