فروش نفت ایران صفر نمی‌شود

معاون اول رییس‌جمهوری فروش نفت ایران صفر نمی‌شود معاون اول رییس‌جمهوری گفت: این‌که آمریکا می‌گوید مقدار فروش نفت ایران را به صفر می‌رساند حرف بیجایی است، اما احتمال آن‌که مقدار فروش نفت کاهش یابد وجود دارد و این موضوع در بودجه دستگاه‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون […]

معاون اول رییس‌جمهوری

فروش نفت ایران صفر نمی‌شود

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: این‌که آمریکا می‌گوید مقدار فروش نفت ایران را به صفر می‌رساند حرف بیجایی است، اما احتمال آن‌که مقدار فروش نفت کاهش یابد وجود دارد و این موضوع در بودجه دستگاه‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش‌ عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد با اشاره به این‌که کشور امروز در شرایط خطیری قرار گرفته است، گفت: البته این به این معنا نیست که همه عوامل موجود تهدید هستند، بلکه فرصت‌های خوبی نیز می‌توان از دل شرایط سخت بیرون آورد و از آن استفاده کرد.

وی افزود: وقتی کشور در شرایط سخت و خطیر قرار دارد، چشم امید جامعه به کانون‌هایی برای مواجهه با این شرایط دوخته می‌شود که در رأس آنها دانشگاه‌ها و نخبگان قرار دارند و می‌توانند راهکارهایی برای عبور از شرایط سخت ارایه دهند.

معاون اول رییس‌جمهوری محور توسعه همه‌جانبه و پایدار را توسعه ملی و درون‌زا دانست و تصریح کرد: یکی از اصلی‌‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی نیز این است که باید به ظرفیت‌های داخلی و درون‌زا توجه داشته باشیم و از ظرفیت‌های درونی کشور برای توسعه استفاده کنیم، البته در این سیاست‌ها ارتباط با جامعه بین‌الملل و استفاده از تجربه‌های خارجی نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که وقتی آمریکا اقتصاد ما را هدف قرار می‌دهد تصمیم‌های صرف اقتصادی نمی‌تواند با آنها مقابله کند، عنوان‌کرد: آمریکا در تلاش است تا فروش نفت ایران را به صفر برساند و با تحریم بانک‌ها و حمل‌ونقل ایران از دسترسی ما به منابع مالی و نیز واردات کالا به کشور جلوگیری کند که البته دولت با وجود همه سختی‌‌ها و دشواری‌ها به دنبال راهکارهایی برای خنثی‌ کردن برنامه‌های آنهاست.