افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در پی تسویه ارزی

افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در پی تسویه ارزی رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در صورت تسویه ارزی خوراک پتروشیمی‌های بالادستی که عمدتاً صادرات محور‌ هستند، قیمت خوراک واحدهای پایین‌دستی نیز افزایش می‌یابد. به گزارش مهر، رضا محتشمی‌پور درباره تسویه ارزی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: درست است که این مصوبه می‌تواند […]

افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در پی تسویه ارزی

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در صورت تسویه ارزی خوراک پتروشیمی‌های بالادستی که عمدتاً صادرات محور‌ هستند، قیمت خوراک واحدهای پایین‌دستی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، رضا محتشمی‌پور درباره تسویه ارزی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: درست است که این مصوبه می‌تواند درآمد ارزی تضمینی برای دولت محسوب شود و همچنین مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی را در این زمینه تقدیم کرده است، اما درباره نحوه دریافت آن باید دقت و بررسی بیش‌تری انجام شود.

وی ادامه‌داد: در صورتی‌که بخواهیم واحدهای بالادستی پتروشیمی که عمدتاً صادرکننده هستند نرخ خوراک خود را به صورت ارزی تسویه کنند، این روند در قیمت‌گذاری محصولات آنها بی‌تأثیر نیست. در این شرایط واحدهای پایین‌دستی نیز در دامنه این افزایش قیمت محصولات قرار می‌گیرند.

وی توضیح داد: افزایش قیمت خوراک واحدهای پایین‌دستی در شرایطی است که عمده تولیدات این واحد‌ها به مصرف داخل و در نهایت مصرف خانوار می‌رسد. بنابراین باید نحوه حصول و همچنین ارزش خوراک پتروشیمی‌های بالادستی مورد بررسی بیش‌تری قرار گیرد. البته در این میان باید به واحدهای میان‌دستی و پایین‌دستی به عنوان مصرف‌کننده خوراک این واحد‌ها توجه کافی داشته باشیم.