فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی

فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی زمانه، زمانه تحول است و پوست‌اندازی. این امر در تعاملات تجاری – اقتصادی با توجه به سرعت دگردیسی‌های دیپلماسی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند تا در چشم برهم‌زدنی مجریان و ناظران ابزارهای سیاسی بده بستان‌ها را به‌روزرسانی کنند، در غیراین‌صورت مهره‌های این فرایند از بنگاه‌های کوچک گرفته تا تجار و […]

فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی

زمانه، زمانه تحول است و پوست‌اندازی. این امر در تعاملات تجاری – اقتصادی با توجه به سرعت دگردیسی‌های دیپلماسی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند تا در چشم برهم‌زدنی مجریان و ناظران ابزارهای سیاسی بده بستان‌ها را به‌روزرسانی کنند، در غیراینصورت مهره‌های این فرایند از بنگاه‌های کوچک گرفته تا تجار و بازرگانان بزرگ از دور تبادلات به صورت ناخودآگاه حذف خواهند شد. این جریان در تمام برهه‌های زمانی و مکانی مصداق دارد، اما در مقطع حساس کنونی که کشور با انواع و اقسام تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، انتظارات خاصی را در سطح بین‌المللی برای مذاکره‌کنندگان و مجریان قرارداد‌ها به‌ وجود می‌آورد. چه بسیار پروژه‌های نیمه‌کاره در صنایع مختلف انرژی، نیرو، فولاد و … روی دست دولت مانده است که مستلزم وجود لیدرهایی خبره در امر مذاکره و آگاه به بندهای تجاری معاهدات هستند تا بتوانند کشتی پهلو گرفته طرح‌های مذکور را به ساحل امنی برسانند.

پرواضح است برای محقق کردن چنین امری باید از فنون آغاز مذاکره تا استراتژی خاتمه دادن به معاهده را از بر باشند برای این منظور نیز باید از تجربیات صاحبان فن و کارشناسان بهره جست و با آموزش درست بتوان به زوایای پیدا و پنهان یک معامله تمام عیار با طرف حساب خارجی تسلط یافت.

رضا پاکدامن، مؤلف کتاب « فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی» بر آن شده است تا در این کتاب با پردازش صحیح اطلاعات تجارت بین‌الملل، باید‌ها و نبایدهای تاکتیک‌های مذاکره و شرح چگونگی اجرای قرارداد‌ها از طرح تا تعدیل و فسخ آن را در یک دورنمالی کلی به تصویر بکشد.

در این کتاب مؤلف با پرداختن به عوامل اقتصادی، علمی، اجتماعی، حقوقی و سیاسی مؤثر بر معاملات سعی کرده است پیش زمینه‌ای برای مخاطب خاص خود فراهم کند تا در وهله بعدی از چگونگی انتخاب طرف تجاری‌‌ خویش بگوید، به صورت خلاصه می‌توان اذعان کرد که این کتاب الفبای حقوقی تجارت در سطح بین‌المللی را برای خواننده بازگو می‌کند.

این کتاب ۳۰۵ صفحه‌ای با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه، مشتمل بر ۳ بخش؛ پیش نیاز مذاکرات بین‌المللی، قواعد مذاکرات بین‌المللی و پیگیری توافقات تجاری بین‌المللی است که توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی تجدید چاپ شده است.

کتاب « فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین‌المللی» با قیمت ۲۵۰۰۰ را می‌توانید از پیشخوان کتابفروشی‌ها خریداری کنید.