حفاری شمال؛ بزرگ‌ترین شرکت حفاری در بخش خصوصی

حفاری شمال؛ بزرگ‌ترین شرکت حفاری در بخش خصوصی   مدیرعامل شرکت حفاری شمال و جمعی از مدیران و کارشناسان این شرکت از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کردند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت حفاری شمال در این نشست حمیدرضا‌گلپایگانی شرکت حفاری شمال را بزرگ‌ترین شرکت حفاری در بخش خصوصی ایران دانست و به […]

حفاری شمال؛ بزرگ‌ترین شرکت حفاری در بخش خصوصی  

مدیرعامل شرکت حفاری شمال و جمعی از مدیران و کارشناسان این شرکت از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت حفاری شمال در این نشست حمیدرضا‌گلپایگانی شرکت حفاری شمال را بزرگ‌ترین شرکت حفاری در بخش خصوصی ایران دانست و به تشریح و تبیین فعالیت‌ها و قابلیت‌های خدمات فنی و مهندسی، انتقال تجربیات حفارمردان و متخصصان شرکت حفاری شمال پرداخت. در این جلسه در زمینه همکاری‌های مشترک فی‌مابین این دو مجموعه نیز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت حفاری شمال و هیأت همراه، به اتفاق منصور‌بزمی، معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت و عزت‌ا…کاظم‌زاده، رییس پژوهش و توسعه صنایع بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت، از بخش‌های مختلف صنعتی، علمی و پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کرده و از نزدیک در جریان توانمندیهای گوناگون به‌عمل آمده و پروژه‌های در دست اقدام و نهایی شده این پژوهشگاه قرار گرفتند.

در این بازدید حمیدرضا گلپایگانی پس از استماع نحوه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف عملیاتی، ضمن تحسین این دستاورد‌ها خصوصاً در حوزه بالادستی، ابراز امیدواری کرد که بتوان از توانمندیهای این مرکز علمی و تحقیقاتی در حل مشکلات صنعت حفاری کشور هر چه بیش‌تر استفاده کرد.

گلپایگانی عنوان‌کرد: در این بازدید شرایط پژوهشگاه صنعت نفت را با حضور آقای دکترتوفیقی بسیار متفاوت‌تر از گذشته می‌بینم و مشخص است که مدیران و کارشناسان این مجموعه در شرایط تحریم و تهدیدی که صورت گرفته یک فرصت طلایی را رقم زده‌اند و توانسته‌اند در بخش بالادستی به‌خصوص بخش حفاری و علی‌الخصوص سیالات حفاری قدرت نمایی کنند که این امر در آینده باعث کاهش هزینه‌های حفاری و افزایش راندمان حفاری خواهد بود؛ به شرط این‌که وزارت نفت و کارفرمایان بخواهند این اتفاق مهم رقم بخورد و ما بتوانیم از مواد داخلی استفاده کنیم.

وی در ادامه عنوان‌کرد: با مقامات مسؤول در پژوهشگاه صنعت نفت توافق کردیم طی عقد تفاهمنامه‌ای مشترک و تشکیل کارگروه تخصصی میان شرکت حفاری شمال و پژوهشگاه صنعت نفت بر زمینه‌های مختلف چه در زمینه بخش سیالات حفاری و چه در بخش ازدیاد برداشت برای مناقصاتی که وزارت نفت در خصوص توسعه میادین خواهد داشت همکاری بیش‌تر عملیاتی و اجرایی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال اظهارداشت: تحولات ارزشمندی در خصوص سیمان و گل حفاری (سیمان و گل سبک) در بخش بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت صورت گرفته که در این صورت در این دو بخش که دارای هزینه‌های هنگفت در امر حفاری است، به کمک این مهم از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری می‌کنیم و صد البته باعث درآمدزایی بیش‌تر در بخش حفاری کشور می‌شود.