نیاز ۴۰ میلیارد تومانی برای فرار از خاموشی پایتخت

نیاز ۴۰ میلیارد تومانی برای فرار از خاموشی پایتخت مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیارد تومان پروژه برای گذر از پیک تابستان سال ۱۳۹۸ در تهران تعریف شده است. به گزارش ایسنا، حسین‌صبوری با بیان این‌که برای گذر از خاموشی‌های سال آینده برنامه‌های متعددی را در صنعت برق […]

نیاز ۴۰ میلیارد تومانی برای فرار از خاموشی پایتخت

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیارد تومان پروژه برای گذر از پیک تابستان سال ۱۳۹۸ در تهران تعریف شده است.

به گزارش ایسنا، حسین‌صبوری با بیان این‌که برای گذر از خاموشی‌های سال آینده برنامه‌های متعددی را در صنعت برق در نظر گرفته‌ایم، عنوان‌کرد: از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌‌ها در حوزه مدیریت مصرف و اجرای پروژه آغاز شده تا بتوانیم تابستان سال آینده را بدون مشکل سپری کنیم.

به گفته وی، براساس برآوردهای صورت گرفته پیک امسال حدود ۴۹۰۰ مگاوات تخمین زده شده بود، اما با همکاری مردم سازمان‌های دولتی و سایر مصرف‌کنندگان پیک شهر تهران کم‌تر از پیک سال۱۳۹۶ رقم خورد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران افزود: در تابستان امسال پیک مصرف ۴۵۰۰ مگاوات بود و می‌بایست سال آینده نیز با به‌کارگیری کمک مردم دستگاه‌های دولتی و تمامی مشترکان و همچنین اجرای پروژه‌ها میزان پیک را کنترل کرد.

صبوری با تأکید بر این مسأله که اگر امسال همکاری مردم نبود قطعاً با چالش‌های متعددی در صنعت برق مواجه می‌شدیم، ادامه‌داد: انتظار می‌رود که در پیک سال آینده نیز مردم در میزان مصرف صرفه‌جویی داشته باشند.

چندی پیش نیز سخنگوی صنعت برق کشور از تدوین برنامه ۹۸ برای گذر از خاموشی سال آینده خبر داد و افزود: با تدابیر در نظر گرفته شده با اجرای درست این برنامه می‌توان ۸۰۰۰ مگاوات را به ظرفیت فعلی شبکه برق کشور اضافه کرد.