مدیرعامل مپنا:شرکت در مناقصات برقی از راه‌های نامتعارف، هزینه‌ها را بالا برد

  عباس علی‌آبادی اعلام کرد: در ۵ سال گذشته با وجود تحریم‌ها و رقابت ناسالم در بازار فروش و راه‌های نامتعارف برای دریافت ضمانت‌نامه و شرکت در مناقصات بیش از ۵ هزار مگاوات برق به خارج صادر کردیم. مدیرعامل مپنا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که طراحی تحریم برای ورود تکنولوژی به کشور […]

 

عباس علی‌آبادی اعلام کرد: در ۵ سال گذشته با وجود تحریم‌ها و رقابت ناسالم در بازار فروش و راه‌های نامتعارف برای دریافت ضمانت‌نامه و شرکت در مناقصات بیش از ۵ هزار مگاوات برق به خارج صادر کردیم.

مدیرعامل مپنا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که طراحی تحریم برای ورود تکنولوژی به کشور نبود بلکه ممانعت از حضور مپنا در بازار‌های جهانی محسوب می‌شد گفت: تحریم موجب رقابت ناسالم در بازار فروش است، زیرا برای دریافت ضمانت‌نامه و شرکت در مناقصه مجبور به دستیابی به راه‌های غیرمتعارف می‌شوید و این موجب افزایش هزینه‌های چند برابری می‌شود.

رونمایی از توربین‌های ۵ تا ۱۵ مگاواتی در حوزه نفت و گاز و صنعت به‌زودی

وی با اشاره به این‌که در دوران تحریم قیمت تمام شده برای مپنا بسیار بالا بود ولی با تمام این موانع در ۵ سال گذشته بیش از ۵ هزار مگاوات برق به خارج از کشور صادر کردیم اضافه کرد: امروز ما از توربین‌های ۲۵ مگاوات تا توربین‌های ۳۲۵ مگاوات گازی و بخاری در فهرست محصولات داریم و به‌زودی از توربین‌های ۵ مگاواتی تا ۱۵ مگاواتی که فوق‌العاده کاربردهای راهبردی در حوزه نفت و گاز و صنعت دارند به سبد محصولات اضافه خواهیم کرد.

علی‌آبادی ادامه داد: کلاس توربین‌‌‌‌ها متمرکز بر سایز آن‌هاست و سایز توربین‌‌‌‌ها نقشی بر تکنولوژی و پیشرفت آن‌‌‌‌ها ندارد و معمولاً ۱۷ تا ۲۰ درصد از سهم توربین‌‌‌‌ها ی بزرگ و با کلاس (E) تولید می‌شوند.

 

وی ادامه داد: برای محلی که به ۲۵ مگاوات برق نیاز است معمولاً از توربین‌های کوچک استفاده می‌شود. در صورت استفاده از توربین‌های بزرگ و متمرکز برای انتقال برق نیاز به خطوط انتقال داریم که مقرون به صرفه نیست.