شناسایی توانمندی تولیدکنندگان تجهیزات داخلی توربین های صنعتی

شناسایی توانمندی تولیدکنندگان تجهیزات داخلی توربین های صنعتی سرپرست مهندسی توسعه ساخت و منابع کالا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از سنجش توانایی سازندگانِ داخلی در حوزه تجهیزات و قطعات توربین‌های صنعتی در بخش‌های مختلف این شرکت خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی منطقه تهران، میرشاهنده‌هاشمی در حاشیه نمایشگاهِ تجهیزات […]

شناسایی توانمندی تولیدکنندگان تجهیزات داخلی توربین های صنعتی

سرپرست مهندسی توسعه ساخت و منابع کالا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از سنجش توانایی سازندگانِ داخلی در حوزه تجهیزات و قطعات توربین‌های صنعتی در بخش‌های مختلف این شرکت خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی منطقه تهران، میرشاهنده‌هاشمی در حاشیه نمایشگاهِ تجهیزات توربینی که در اداره عملیات کالا واقع در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران برگزار شده بود با اشاره به محدودیت تأمین اقلام توربین‌های گازی تصریح‌کرد: براساس شرایط فعلی مدیریت کالا تصمیم گرفت اقلام مورد نیاز را در معرض دید بازدیدکنندگان که سازندگان داخلی هستند قرار دهد تا پس از شناسایی، نسبت به تأمین اقلام اقدام گردد.

هاشمی با بیان این‌که شناسایی شرکت‌های سازنده جدید، تبادل نظر و ایجاد پل ارتباطی میان سازندگان داخلی از نکات برجسته این توان‌سنجی به شمار می‌رود، خاطرنشان‌ساخت: تکیه بر توان داخلی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی ست.

وی در تشریح برگزاری این برنامه افزود: پس از جمع‌آوری اطلاعات سازندگان، اقلام مذکور از طریق آیین‌نامه مناقصات در اختیار آنان قرارداده خواهد شد تا به موجب این موضوع نه تنها نسبت به ساخت نمونه‌های مشابه اقدام شود بلکه با بهره‌گیری از تولید دانش فنی، کارآفرینی، اشتغال و ارزش افزوده مانعِ خروج ارز از کشور شویم.

افشین‌آقاپور، رییس انبار عملیات کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز با مهم توصیف کردنِ شناسایی سازندگانِ توانمند در ساخت قطعات و تجهیزات توربین‌های صنعتی و توجه به بومی‌سازی آن که تاکنون از منابع خارجی تأمین می‌شد این اقدام را بسیار حایز اهمیت برشمرد.

وی تعداد کارشناسان و متخصصان بازدیدکننده از این نمایشگاه را ۴۲ نفر از ۲۷ شرکت صنعتی عنوان کرد و افزود: برای برگزاری این نمایشگاه، جمع‌آوری قطعات و تجهیزات مستعمل توربین‌ها از مناطق دوازده‌گانه از چندی پیش آغاز و با استفاده از نیرو و ماشین‌آلات، پس از انتقال از مناطق، اقدامات لازم از جمله تمیزکاری، درج مشخصاتِ فنی، طبقه‌بندی و چیدمان قطعات براساس قابلیت تعمیر و ساخت به مرحله اجرا در آمد و تجهیزات نو که پیش از منابع خارجی تأمین شده بود در انبار قطعات و تجهیزات توربین‌ها به شکل نمایشگاهی چینِش و به رؤیت سازندگان رسید.