افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بخش تجدیدپذیر‌ها

افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بخش تجدیدپذیر‌ها وزیر نیرو با اشاره به این‌که مشکلات نوسانات نرخ ارز بر حوزه تجدیدپذیر‌ها در حال بررسی و حل و فصل است، گفت: با تحقق این مسأله حضور سرمایه‌گذاران در این بخش سرعت بیش‌تری خواهد گرفت. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پاون؛ رضااردکانیان در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه و […]

افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بخش تجدیدپذیر‌ها

وزیر نیرو با اشاره به این‌که مشکلات نوسانات نرخ ارز بر حوزه تجدیدپذیر‌ها در حال بررسی و حل و فصل است، گفت: با تحقق این مسأله حضور سرمایه‌گذاران در این بخش سرعت بیش‌تری خواهد گرفت.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پاون؛ رضااردکانیان در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر کشور تا برنامه ششم توسعه باید به ۵ هزار مگاوات برسد، عنوان‌کرد: بر این اساس دولت دوازدهم در ۴ ساله کاری خود هدف ۴ هزار مگاواتی را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت فعلی نصب شده تجدیدپذیر‌ها به بیش از ۶۵۰ مگاوات رسیده است، اظهارکرد: با توجه به این‌که قراردادهای متعددی در دست اجراست از این رو پیش‌بینی می‌کنیم تا پیک تابستان سال ۹۸ حدود ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیز به واحدهای فعلی ما افزوده شود.

وزیر نیرو تأکیدکرد: در این برخی مشکلات به دلیل نوسانات نرخ ارز به وجود آمده است که این مسأله نیز در حال بررسی و حل و فصل است که با این اتفاق انتظار داریم حضور سرمایه‌گذاران در این بخش سرعت بیش‌تری بگیرد.

اردکانیان تصریح‌کرد: ما در این بین امکانی را فراهم کرده‌ایم و دستورالعمل آن نیز ابلاغ شده است تا سرمایه‌گذاران مختلف بخش خصوصی بتوانند نسبت به انعقاد قراردادهای صادرات برق به کشورهای همسایه اقدام کنند و ما تنها تسهیلات لازم برای این بخش را فراهم و شبکه را در اختیار آنها بگذاریم.

وی با اشاره به این‌که امکان صادرات برق به تمامی کشورهای همسایه وجود دارد، بیان‌کرد: ما صرفاً بابت تسهیلی که فراهم می‌کنیم حق ترانزیتی را دریافت خواهیم کرد که از این حیث فرصت‌های شغلی بیش‌تری به ویژه در دشت‌های وسیع کشور فراهم خواهد شد.