شرکای جدید نفتی پیدا کردیم

معاون اول رییس‌جمهور شرکای جدید نفتی پیدا کردیم معاون اول رییس‌جمهور گفت: با وجود این‌که برخی از کشور‌ها با آمریکا همصدایی کرده‌اند و به ۱۳ آبان نرسیده برداشت نفت خود را صفر کرده‌اند اما ما شرکای جدیدی پیدا کرده‌ایم و با شرکای سنتی خود صحبت‌هایی برای فروش نفت کرده‌ایم. اسحاق‌جهانگیری در همایش روز جهانی استاندارد […]

معاون اول رییس‌جمهور

شرکای جدید نفتی پیدا کردیم

معاون اول رییس‌جمهور گفت: با وجود این‌که برخی از کشور‌ها با آمریکا همصدایی کرده‌اند و به ۱۳ آبان نرسیده برداشت نفت خود را صفر کرده‌اند اما ما شرکای جدیدی پیدا کرده‌ایم و با شرکای سنتی خود صحبت‌هایی برای فروش نفت کرده‌ایم.

اسحاق‌جهانگیری در همایش روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارکرد: تا این زمانی که من صحبت می‌کنم با این‌که برخی از کشور‌ها دریافت نفت خود از ایران را متوقف کرده‌اند شرکای جدیدی پیدا کرده‌ایم. با شرکای سنتی صحبت کرده‌ایم. ما باید حتماً تلاش کنیم تا منابع درآمدی خود را افزایش دهیم.

وی ادامه‌داد: ممکن است در این جنگ برخی درآمدهای ما کم شود؛ الان مهم‌ترین منبع ما نفت است که آمریکایی‌‌ها ادعا کردند آن را صفر می‌کنند. برخی کشور‌ها که تا همین چند ماه پیش از ما نفت می‌بردند با آمریکایی‌‌ها همصدایی کردند، به ۱۳ آبان نرسیده‌ایم، برداشت نفت خود را صفر کرده‌اند.

جهانگیری گفت: این چیز عجیبی نیست که وقتی‌ آمریکایی‌‌ها تحریم می‌کنند، به قول خودشان کشور تحریم شده تحریم‌ها را دور بزند. راهکارهایی پیدا می‌کند تا در این مسیر موفق شوند. رییس‌جمهور آمریکا فکر می‌کند کشوری مثل سعودی می‌تواند جایگزین شود. اما قبل از این‌که به برنامه‌های خود برسند، نفت ایران بشکه‌ای بالای ۸۰ دلار شده است.