تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام

تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام وزیر نیرو با بیان این‌که آب مورد نیاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را تأمین می‌کنیم، گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه توجه کافی به موضوع تأمین منابع مالی لازم برای فاز دوم طرح داشته باشد. به گزارش ایسنا، رضا‌اردکانیان دیروز در مراسم افتتاح فاز […]

تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام

وزیر نیرو با بیان این‌که آب مورد نیاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را تأمین می‌کنیم، گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه توجه کافی به موضوع تأمین منابع مالی لازم برای فاز دوم طرح داشته باشد.

به گزارش ایسنا، رضا‌اردکانیان دیروز در مراسم افتتاح فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اظهارکرد: وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کار مشترکی با وزارت نیرو انجام داد که خوشبختانه اکنون شاهد اجرای آن در استان خوزستان و ایلام هستیم.

وی با اشاره به بحث فاز اول طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام افزود: برای اجرای فاز دوم این طرح اقدامات و هماهنگی‌های لازم در زمینه تأمین آب مورد نیاز انجام شده است.

وزیر نیرو تصریح‌کرد: با توجه به وجود ۵ رودخانه مهم در خوزستان و پتانسیل وسیع آب و خاک در این استان فعالیت‌های خوبی در بحث آب و خاک این استان انجام شده است.

اردکانیان عنوان‌کرد: در استان خوزستان ۹ سد مخزنی بزرگ و نیروگاه برق آبی به حجم ۲۲٫۱ میلیارد مترمکعب در حوضه‌های کارون، دز، مارون و جراحی اجرا شده و اکنون در دست بهره‌برداری هستند.

وی ادامه‌داد: ۸۰ درصد از کل عملیات تأمین آب شبکه‌های اصلی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از رودخانه‌های استان خوزستان تأمین شده است. طول کانال‌های اصلی و انتقال آب اجرا شده در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ۶۹۵ کیلومتر است. همچنین ۲۷۱ واحد ایستگاه پمپاژ نیز در فاز اول این طرح داریم.