ماجرای وام ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت حفاری شمال

ماجرای وام ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت حفاری شمال مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: با توجه به سود بسیار خوبی که در ۶ماهه نخست سال حاصل شد، امید راسخ دارم که در ماه‌های آتی شاهد بهبود وضع اقتصادی شرکت خواهیم بود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت حفاری شمال، حمیدرضاگلپایگانی،  با اشاره به این […]

ماجرای وام ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت حفاری شمال

مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: با توجه به سود بسیار خوبی که در ۶ماهه نخست سال حاصل شد، امید راسخ دارم که در ماه‌های آتی شاهد بهبود وضع اقتصادی شرکت خواهیم بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت حفاری شمال، حمیدرضاگلپایگانی،  با اشاره به این نکته که اصلاح زیرساخت‌ها از مهم‌ترین موضوع برای یک شرکت می‌باشد، تصریح کرد: براین اساس، با موافقت همه سهامداران به ویژه بنیاد مستضعفان، اصلاح ساختار شرکت با افزایش سرمایه صددرصدی در دستور کار قرار گرفته است. براین اساس، افزایش صددرصدی سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی و به میزان ۲۶۰ میلیارد تومان صورت گرفت که این اقدام قطعاً موجب شکوفایی شرکت خواهد شد. بحث دیگر، شروع پروژه تدوین فرایندهای سازمانی است. متأسفانه در طول این سال‌ها، این شرکت بدون فرایند اداره شده است و در حال‌حاضر تدوین فرایندهای سازمانی در حال انجام است که ماحصل آن سرعت عمل در کارها، سیستم گرایی، کاهش هزینه، کنترل و مدیریت زمان و کیفیت در کار‌‌ها خواهد بود.

وی افزود: شرکت حفاری شمال نیاز شدید به تزریق نقدینگی دارد و این زیبنده نیست که روزانه بیش از ۵۰ درصد وقت مدیریت ارشد این سازمان صرف رتق‌وفتق و جلسه با پیمانکاران طلبکار بگذرد. بدون شک استمرار حیات شرکت حفاری شمال که سهامدار اصلی آن بنیاد مستضعفان است، در گرو تزریق نقدینگی و دریافت مطالبات خویش است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت حفاری شمال از ۴سال پیش ۲۰۰میلیارد تومان وام از یکی از بانک‌ها دریافت کرده و بابت آن با سود ۳۰ درصد مبلغی در حدود۵ میلیارد تومان در ماه به این بانک پرداخت می‌کند! خوب، این عدد بسیار سنگین و کمرشکن است و ادامه این روند قطعاً به نابودی شرکت منجر می‌گردد. خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته، شرکت در حال مذاکره جهت فروش ساختمان مرکزی است و پول فروش این ساختمان به‌طور کامل صرف تسویه بخشی از بدهی با بانک خواهد شد تا ضمن تعدیل بدهی، نرخ بهره نیز به عددی معقول کاهش یابد. یقین دارم با فروش ساختمان «همیلا» و پرداخت بخشی از بدهی به بانک، این شرکت رونق و جان دوباره‌ای خواهد گرفت.

به گفته وی دکل شرکت حفاری شمال در حوزه برون‌مرزی دریای خزر، در مرحله انعقاد قرارداد برای تمدید آن است و به‌زودی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، کشور نیاز به هم‌‌ت و تلاش همگانی دارد و همه پیمانکاران و کارفرمایان بایستی با تمام قدرت و توان خویش کار‌‌ها را به جلو ببرند و نسبت به اتمام پروژه‌های ملی «سنگ تمام» بگذارند. کاری که اینک ما داریم انجام می‌دهیم و به دلیل شرایط سخت و بی‌پولی، شبیه «جهاد» است و بدینوسیله جا دارد بار دیگر از وزارت نفت و جناب آقای مهندس زنگنه تقاضا نمایم؛ شرکت حفاری شمال را همچون همیشه حمایت کنند تا به مدد این حمایت و با تکیه بر تلاش جمعی بتوانیم از مشکلات و موانع عبور کنیم.