فساد را نگویید؛ فریاد بزنید

وزیر نفت فساد را نگویید؛ فریاد بزنید بیژن‌زنگنه بخش نفت، گاز و پتروشیمی را خط‌مقدم جبهه نبرد با دشمن خواند و برای گذر از شرایط تحریم، بر امیدآفرینی، ایثار و فداکاری، پرهیز از اسراف، مبارزه با فساد، تلاش حداکثری دولت برای کاهش فشار معاش بر مردم و صبر و پایداری تأکید کرد. وزیر نفت، در […]

وزیر نفت

فساد را نگویید؛ فریاد بزنید

بیژنزنگنه بخش نفت، گاز و پتروشیمی را خط‌مقدم جبهه نبرد با دشمن خواند و برای گذر از شرایط تحریم، بر امیدآفرینی، ایثار و فداکاری، پرهیز از اسراف، مبارزه با فساد، تلاش حداکثری دولت برای کاهش فشار معاش بر مردم و صبر و پایداری تأکید کرد.

وزیر نفت، در نوزدهمین نشست تخصصی فرماندهان پایگاههای بسیج وزارت نفت، سالروز تشکیل بسیج (پنجم‌آذر) را تبریک گفت و با درود به روان پاک شهدای اسلام، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای صنعت نفت و به‌ویژه شهید تندگویان و آرزوی شفا و صبر برای جانبازان جنگ تحمیلی، به شرایط ویژه حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: امروز به معنای واقعی در یک جنگ‌سرد به سر میبریم.

وی با اشاره به وعده الهی در قرآن مبنی بر این‌که اگر به شما در نبرد گزندی رسد، به طرف مقابل هم گزند مشابهی میرسد، ادامه داد: شرایط فعلی، شرایط سختی است و گذر از این شرایط، به اقدام‌های ویژه و همچنین فداکاری و از خودگذشتگی نیاز دارد.

زنگنه گفت: هدف آمریکا و متحدان منطقهای آن، این است که از طریق اعمال فشار و کمبودهای اقتصادی، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بگویند ما به بنبست رسیدهایم.

زنگنه از شرایط فعلی به عنوان سنگین‌‌ترین محاصره اقتصادی علیه ایران نام برد و افزود: امروز جمعی از همکاران شما بدون سروصدا تمام تلاش خود را به‌کار بستهاند تا تولید و صادرات نفت، گاز، فرآوردههای نفتی و محصولات پتروشیمی را زنده نگه دارند. باید هم بدون سروصدا کار کنیم، زیرا بار‌‌ها گفتهام هر اطلاعاتی در این زمینه بدهیم به دشمن کمک کردهایم و آنها متوجه میشوند که چه در سر داریم؛ همانگونه که هیچ فرماندهای در جنگ، زمان و مسیر و ساعت حمله را اعلام نمیکرد.

زنگنه به این واقعیت هم اشاره کرد که در شرایط فعلی، همان‌طور که همیشه در طول تاریخ بوده است، برخی در تلاش هستند از این وضعیت برای ثروتاندوزی خود استفاده کنند و سعی میکنند ببرند و بخورند و بار خودشان را ببندند. بخشی از این‌‌ها را میتوان با نظارتهای رسمی کنترل کرد که دولت هم انجام میدهد.

وزیر نفت به موضوع فساد هم اشاره کرد و گفت: همان‌طور که قبلا هم بار‌‌ها تأکید کردهام، در مقابل فساد که همانند خوره و موریانه برای بدنه جامعه است، نباید کوتاه آمد؛ حال این فساد از جانب هر که میخواهد باشد. نمیگویم اگر از فسادی خبردار شدید به من بگویید؛ میگویم آن را فریاد بزنید. باید با فاسد برخورد کرد و این حساسیت در شرایط فعلی که مردم گرفتار حداقلهای زندگی هستند، دوچندان باید باشد.

وی تأکید کرد: این که یک عده دنبال پر کردن جیب خودشان هستند، نه شرعی است و نه انقلابی.