خرید برق نیروگاه‌های خود تأمین با قیمت‌های جذاب

خرید برق نیروگاه‌های خود تأمین با قیمت‌های جذاب   پنجمین نشست سالیانه معاونین طرح و توسعه شرکت‌های برق منطقه‌ای سراسر کشور به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مشهد برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، در این نشست رجبی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر، ریاحی عضو […]

خرید برق نیروگاه‌های خود تأمین با قیمت‌های جذاب

 

پنجمین نشست سالیانه معاونین طرح و توسعه شرکت‌های برق منطقه‌ای سراسر کشور به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مشهد برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، در این نشست رجبی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر، ریاحی عضو هیأت‌مدیره و سرپرست شرکت برق منطقه‌ای خراسان، مدیران کل شرکت توانیر، مدیران عامل و معاونین طرح توسعه شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور حضور داشتند، در ادامه معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر اظهار داشت: وزارت نیرو برنامه‌های متنوعی برای افزایش تولید و عبور از پیکبار سال۹۸ پیش‌بینی کرده است.

 رجبی افزود: باتوجه به کمبود بارش‌‌ها در سال‌جاری، ذخیره نیروگاه‌های برق آبی حدود ۵۰ درصد کم‌تر از سال گذشته بود که با وزارت نیرو توانست با مدیریت منابع و مصارف، تابستان را سربلند پشت سر بگذارد. وی همچنین اظهارداشت: به منظور مدیریت پیک بارسال۹۸ از هم اکنون برنامه‌های جدی تدوین شده که اولین اقدام کاهش وابستگی تولید به نیروگاه‌های برق آبی است که به موازات آن برای تولید حدود ۵۲۰۰ مگاوات برق توسط نیروگاه‌های حرارتی برنامه‌ریزی شده است.

وی توجه به نیروگاه‌های مقیاس کوچک را یکی از برنامه‌های تولید برق عنوان کرد و افزود: استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر، مقیاس کوچک، برق آبی و ارتقای توان واحدهای موجود جزو برنامه‌های تولید برق است که با تلاش همکاران صنعت برق این نیروگاه‌ها تا موعد مقرر وارد مدار خواهند شد. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر در ادامه اظهارداشت: شرکت توانیر طرحی با عنوان خرید تابستانه برق در برنامه دارد که از ظرفیت نیروگاه‌های موجود صنایع و مولدین خود تأمین ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها، بیمارستان‌ها و… استفاده خواهد شد و برق تولیدی این نیروگاه‌ها با قیمت‌های جذاب خریداری خواهد شد.