متانول کاوه روی مدار بهره‌برداری می‌آید

متانول کاوه روی مدار بهره‌برداری می‌آید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره‎برداری کامل پروژه متانول کاوه تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه با عملیاتی مطمئن و بدون نقص، توأم با ضریب بالایی از پایداری عملیاتی شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزادمحمدی در […]

متانول کاوه روی مدار بهره‌برداری می‌آید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهرهبرداری کامل پروژه متانول کاوه تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه با عملیاتی مطمئن و بدون نقص، توأم با ضریب بالایی از پایداری عملیاتی شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزادمحمدی در بازدید از شرکت متانول کاوه در بوشهر گفت: این پروژه با تولید روزانه ۷ هزار تن بزرگ‌ترین واحد متانولی جهان در این ابعاد است و باید به دستاندرکاران آن خسته نباشید گفت.

وی، متانول کاوه را نگین پتروشیمی در منطقه دیر برشمرد و تصریح‌کرد: آنچه امروز برای من در این منطقه در نخستین بازدید جذاب بود، ایجاد زیرساختهای مطلوب است. توسعه در این منطقه، افزون بر ایجاد رونق اقتصادی، در بحث تولید برخی محصولات و فرآوردههای شیمیایی نیز کشور را از وابستگی ر‌ها میکند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تأکیدکرد: امیدوارم با پشتیبانی همکارانم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشکلات و چالشهای این پروژه به‌زودی برطرف شود و تا پیش از پایان سال، با بهرهبرداری از این پروژه شاهد افزایش حجم تولید محصولات صنعت پتروشیمی باشیم.

مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر، بزرگ‌ترین تولید‌کننده رتبه AA استان بوشهر واقع در پارس‌شمالی با ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰۰ تن متانول است و احداث اسکله اختصاصی در سواحل خلیج‌فارس در مجاورت سایت پروژه برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.