عبور ظرفیت نیروگاهی کشور از مرز ۸۰ هزار مگاوات

عبور ظرفیت نیروگاهی کشور از مرز ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور طی هفته گذشته با افتتاح واحدهای جدید در حالی از مرز ۸۰ هزار مگاوات گذشت که سهم واحدهای گازی با ۲۵ هزار و ۳۵۵ مگاوات بیش‌ترین ظرفیت را به خود اختصاص داد. به گزارش فارس، در حالی‌که اکثر نیروگاه‌های کشور به […]

عبور ظرفیت نیروگاهی کشور از مرز ۸۰ هزار مگاوات

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور طی هفته گذشته با افتتاح واحدهای جدید در حالی از مرز ۸۰ هزار مگاوات گذشت که سهم واحدهای گازی با ۲۵ هزار و ۳۵۵ مگاوات بیش‌ترین ظرفیت را به خود اختصاص داد.

به گزارش فارس، در حالی‌که اکثر نیروگاه‌های کشور به دلیل کاهش مصرف این روز‌ها دوره تعمیرات نیروگاهی خود را سپری و خاموش و تعطیل هستند سهم واحدهای گازی در ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور با ۳۱، ۶۷ درصد بیش‌ترین سهم از لحاظ ظرفیت نصب‌شده را به خود اختصاص داده است.

در حال‌حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور به حدود ۸۰ هزار و ۵۳ مگاوات رسیده است که در این بین واحدهای گازی با ۲۵ هزار و ۳۵۵ مگاوات، بیش‌ترین ظرفیت (۳۱٫۶۷درصد) نصب شده نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابراین گزارش، هم‌اکنون ۲۹٫۳۴ درصد نیروگاه‌های کشور مربوط به واحدهای سیکل ترکیبی است که حدود ۲۳ هزار و ۴۸۶ مگاوات از ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های ایران مربوط به این بخش است.

واحدهای بخار نیروگاهی نیز ۱۹٫۷۷ درصد ظرفیت منصوبه این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند و با ظرفیت ۱۵هزارو۸۲۹ مگاواتی خود در میان ۳ بخشی قرار گرفته که بیش‌ترین ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را دارند.

در حال‌حاضر ظرفیت واحدهای برق‌آبی نیز به ۱۱هزارو۹۳۸ مگاوات رسیده است و سهم ۱۴٫۹۱ درصدی را در بین کل ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور در اختیار دارند.

ظرفیت فعلی واحدهای تولید پراکنده (شامل ۲۵۳ MW خودتأمین) به یک هزار و ۳۳۵ مگاوات و ظرفیت نیروگاه‌های اتمی نیز به یکهزارو۲۰ مگاوات رسیده است که از این حیث واحدهای یاد شده هر کدام حدود یک درصد از کل ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در حال‌حاضر آخرین ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور هم به حدود ۶۶۰ مگاوات و ظرفیت واحدهای دیزلی نیز به حدود ۴۳۹ مگاوات رسیده است.