تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد

تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد جمعی از دانشجویان مهندسی شیمی و فرایندهای گاز دانشگاه بجنورد از واحدهای عملیاتی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد بازدید و از نزدیک با روش‌های فرآورش گاز طبیعی آشنا شدند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، هادی‌مهاجر، کارشناس […]

تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد

جمعی از دانشجویان مهندسی شیمی و فرایندهای گاز دانشگاه بجنورد از واحدهای عملیاتی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد بازدید و از نزدیک با روش‌های فرآورش گاز طبیعی آشنا شدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، هادی‌مهاجر، کارشناس روابط‌عمومی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با برشمردن جایگاه این مجتمع گازی گفت: این پالایشگاه به عنوان تنها تأمین‌کننده گاز طبیعی در شمال شرق کشور به شمار می‌رود و روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این مجتمع تولید می‌شود.

مهاجر با بیان این‌که برای تأمین یک مترمکعب گاز طبیعی زحمات فراوانی از سوی متخصصان داخلی در صنعت نفت و گاز انجام می‌شود اظهارداشت: از دانشجویان تقاضا داریم در استفاده بهینه از گاز طبیعی به خصوص در فصل سرد سال صرفه‌جویی کنند.

وی بیان‌داشت: این مجتمع گازی به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده گوگرد کشور به شمار می‌رود.

همچنین علی‌گرم‌رودی، معاونت دانشکده مهندسی دانشگاه بجنورد در این بازدید گفت: دانشگاه بجنورد در حوزه مهندسی شیمی در دو گروه آقایان و بانوان نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کنند و دانشجویانی که امروز از تأسیسات عظیم این پالایشگاه بازدید به عمل آوردند از نزدیک با روش‌های فرایندهای گاز آشنا شدند.

علی‌گرم‌رودی هدف از این بازدید را ارتباط بیش‌تر صنعت با دانشگاه عنوان و تصریح‌کرد: کلیه متون درسی که دانشجویان در دانشگاه‌ها فرا می‌گیرند برای راهبری در پروژه‌های دانشجویی مؤثر خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه بجنورد با بیان این‌که ایران اسلامی رتبه دوم را در بحث مخازن گازی داراست، تأکید‌کرد: تحصیل جوانان به خصوص در حوزه نفت و گاز و سرمایه‌گذاری بر روی این عزیزان، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد.

گرم‌رودی خاطرنشان‌ساخت: بیش‌تر پروژه‌هایی که این دانشجویان فرا می‌گیرند مربوط به‌ کاربردهای نوین گوگرد و شبیه‌سازی واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد می‌باشد.

معاونت دانشکده مهندسی دانشگاه بجنورد یادآورشد: با توجه به این‌که این دانشگاه در استان خراسان‌شمالی قرار دارد و ما در مجاورت پتروشیمی خراسان قرار داریم، یکی از محصولات پتروشیمی (اوره) است که این دانشجویان مطالعاتی در زمینه اوره گوگردی دارند که امیدواریم از گوگرد محصولات دیگری تولید شود.