درآمد نفتی دولت ۲۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافت

درآمد نفتی دولت ۲۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافت سقف اعتبارات لایحه بودجه ۹۸ بعد از تغییرات اعمال شده در سازمان برنامه و بودجه با کاهش ۲۷ هزار میلیارد تومانی به ۴۰۶ هزار میلیارد تومان رسید. به گزارش تسنیم، در لایحه نهایی بودجه سال ۹۸ سقف اعتبارات در حالی ۴۰۶ هزار میلیارد تومان لحاظ شده […]

درآمد نفتی دولت ۲۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافت

سقف اعتبارات لایحه بودجه ۹۸ بعد از تغییرات اعمال شده در سازمان برنامه و بودجه با کاهش ۲۷ هزار میلیارد تومانی به ۴۰۶ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش تسنیم، در لایحه نهایی بودجه سال ۹۸ سقف اعتبارات در حالی ۴۰۶ هزار میلیارد تومان لحاظ شده که ۱۵ آذر ماه در نسخه اولیه این لایحه، سقف اعتبارات حدود ۴۳۳٫۷ هزار میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب سقف اعتبارات و هزینه‌های بودجه با کاهش ۲۷ هزار میلیارد تومانی مواجه شده است.

بر این اساس در لایحه نهایی، درآمدهای مالیاتی و گمرکی ۱۵۷هزار میلیارد تومان، درآمدهای نفتی ۱۴۹هزار میلیارد و سهم فروش اوراق نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

پیش از این رقم حاصل از فروش اوراق ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده که ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. همچنین درآمد حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای(فروش نفت و فرآورده‌های نفتی) حدود ۱۷۳ هزار میلیارد تومان بوده که به ۱۴۹هزار میلیارد تومان(با افت ۱۴ درصدی) کاهش یافته است. به این ترتیب درآمد نفتی حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

گفتنی است، سال آینده فروش نفت ۱٫۵ میلیون بشکه‌ای در هر روز، با نرخ ۵۴ دلار و هر دلار ۵۷۰۰ تومان لحاظ شده است.