شتاب در تأمین سوخت پایدار با توسعه میدان گازی توس

شتاب در تأمین سوخت پایدار با توسعه میدان گازی توس  اولین جلسه اجرای تفاهم‌نامه توسعه میدان گازی توس با حضور مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت پتروپارس برگزار شد. رامین‌حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه توسعه میدان‌های گازی در شکوفایی و رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: توسعه […]

شتاب در تأمین سوخت پایدار با توسعه میدان گازی توس

 اولین جلسه اجرای تفاهم‌نامه توسعه میدان گازی توس با حضور مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت پتروپارس برگزار شد. رامینحاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه توسعه میدان‌های گازی در شکوفایی و رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: توسعه و بهره‌برداری از میدان گازی توس باعث رونق اقتصادی منطقه و تأمین انرژی پایدار شمال و شرق کشور خواهد شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، حاتمی در این جلسه با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه عملیاتی خانگیران و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق افزود: موقعیت استراتژیک منطقه عملیاتی خانگیران و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به عنوان تأمین کننده گاز استان‌های شمال شرق کشور ایجاب می‌کند، توجه و اهتمام ویژه‌ای در راستای انجام پروژه‌های آن صورت گیرد.

وی در رابطه با اهداف طرح توسعه میدان گازی توس تصریح کرد: هدف از برنامه‌ریزی اجرایی تفاهم‌نامه تهیه شرح کار توسعه میدان گازی توس از مخزن مزدوران و ارزیابی سازند کشف رود و سازندهای شوریجه است. مدت زمان تفاهم‌نامه ۳ ماه در نظر گرفته شده است. با توجه به توانمندی و سوابق شرکت پتروپارس، انتظار می‌رود طرح مطالعاتی این پروژه در موعد مقرر به انجام برسد.

براساس این گزارش میدان گازی توس در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شهر مشهد مقدس و جنوب میدان‌های خانگیران و گنبدلی واقع شده است. این میدان در سال ۱۳۸۸ کشف و حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در آن به اتمام رسیده است.