یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه گاز ایلام تولید شد

یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه گاز ایلام تولید شد معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش چشمگیر محصولات تولیدی این شرکت در سال‌جاری خبر داد و گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی طی ۹ ماهه سال‌جاری در این شرکت تولید شده است. عابدین‌زرگوشی در گفت‌وگو با […]

یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه گاز ایلام تولید شد

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش چشمگیر محصولات تولیدی این شرکت در سال‌جاری خبر داد و گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی طی ۹ ماهه سال‌جاری در این شرکت تولید شده است.

عابدین‌زرگوشی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این‌که تحریم‌ها اثری بر روی تولیدات این شرکت نداشته است، افزود: با تلاش کارکنان متخصص و توانای این شرکت و به‌کارگیری ظرفیت‌ها و استفاده از کالاهای ساخت داخل، تولیدات این پالایشگاه نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به این‌که تحویل‌گیری گاز ترش به عنوان خوراک ورودی پالایشگاه طی ۹ ماهه امسال ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، اظهارداشت: تاکنون یک‌میلیارد‌و۳۷۰میلیون مترمکعب گاز ترش فرآورش شده است.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام تصریح‌کرد: گاز شیرین تزریق شده به خط سراسری در این مدت با ۲۱ درصد رشد، به رقم یک میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

زرگوشی از افزایش ۷ درصدی میعانات گازی در سال جاری خبر داد و تأکیدکرد: میعانات گازی تولیدی این پالایشگاه تاکنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به این‌که گوگرد پاستیلی تولیدی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: طی مدت یاد شده امسال میزان گوگرد پاستیلی به ۴۷ هزار تن رسیده است.

زرگوشی همچنین از رشد ۸۵ درصدی فروش گازمایع خام (LPG) در سال جاری خبر داد و افزود: فروش LPG امسال ۲۸ هزار و ۲۰۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیر ۸۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به این‌که میزان فروش برق این شرکت ۲۱ هزار و ۲۰۰ مگاوات بوده است، اظهارداشت: از این مقدار ۱۶ هزار مگاوات به شبکه تزریق شده و ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات نیز به شرکت‌های بالادستی و پایین‌دستی پالایشگاه ارسال شده است.